Gå til innhold

Vurderer å kjøpe Cooper S

Ranger emnet


VW-HS

Anbefalte innlegg

Som tittelen sier, så vurderer jeg å kjøpe meg en Cooper S, tror det må vente litt til jeg får litt billigere forsikring, men har starte leitinga:p

Da har jeg en god del spørsmål.

Er det mye trøbbel med Cooper S i forhold til Cooper? Har jo lest litt rundt forbi, og fått inntrykk av at det er masse sånne små plagsomme problem, stemmer det?

 

Og hva betaler folk i forsikring? Kom gjerene med alder, bonus og forsikringselskap:)

 

Så er det dette med modellene, når kom det Facelift på cooper? 05 og 08? mener å ha lest det... Og hva ble i så fall forandra da?

 

Er det samme 1,6l motor i Cooper og Cooper S bare me kompressor på S?

 

Og ikke minst, hvordan er prisen på slitedeler? Sånn i forhold til andre biler med samme alder og litt motor?

 

Ble mye dette her gitt... :p Håper på å bli litt klokere da:)

vw golf 1 1.1 -83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forsikringa er egentlig nokså rimelig på Cooper S. Betaler selv ca 4500,- i året, full kasko, 70%bonus og 23 år.

 

Kan være uheldig og få en "mandags" bil og få problemer med diverse små eller store ting.

Skal være en tråd her inne hvor det står hva du må se etter ved kjøp av Cooper S.

 

Når det gjelder facelift så kom vell det en i 04-05(skyt meg visst jeg tar feil) Her var blant annet grill og lyktene forandret.

Cooper S med turbo istede for kompressor kom i 07-08. Her er det litt større forandringer innvendig og utvendig av bilen

- 2008 VW Passat 4-Motion

- 1999 Suzuki GSX-600R

(X) 2002 Mini Cooper S Hartge MRS

(X)1990 Audi 90 20v quattro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg betaler ca 6000 kr i året, full kasko, er 26 år. Tror jeg har rundt 40-50% bonus (har bare hatt egen bil i ca 2,5 år, pga firmabil tidligere). Har Gjensidige.

 

Hvis jeg var deg ville jeg kjøpt MCS med faceliften som kom i 2005 (eller slutten av 2004 som min er).

 

Pris på slitedeler etc er ikke så dyrt synes jeg. Kan du mekke litt selv kommer du ganske rimelig ut av det. Er jo mekanikerene som koster flesk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, betaler 6000,- for kun ansvar på en golf 1 1,1l 83 mod nå jeg!... merker jeg må revurdere forsikringselskap ja...

 

nå er jo det ikke så mange MCS i forhold til golf, så hjelper vel litt på forsikringa det også:)

 

Har sett på biler fra rundt 05 ja, så skal passe på å finne en med facelift.

Så lurer jeg på om noen har importert bil fra tyskland? Vet ikke om det lønner seg med biler med litt motor? Ser de ligger på rundt 13-15000 euro for biler til mellom 200-250000 i norge.

vw golf 1 1.1 -83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, betaler 6000,- for kun ansvar på en golf 1 1,1l 83 mod nå jeg!... merker jeg må revurdere forsikringselskap ja...

 

nå er jo det ikke så mange MCS i forhold til golf, så hjelper vel litt på forsikringa det også:)

 

Har sett på biler fra rundt 05 ja, så skal passe på å finne en med facelift.

Så lurer jeg på om noen har importert bil fra tyskland? Vet ikke om det lønner seg med biler med litt motor? Ser de ligger på rundt 13-15000 euro for biler til mellom 200-250000 i norge.

Jeg skjekket opp det med bil i fra tyskland, og det be faktisk dyrere når bilen hadde noerske skilt en en norsk bil.

 

Face-liften er den mye å trakte etter? synst faktisk den første mini`ene av nytypen er den greieste jeg. Den aller nyeste synst jeg fint lite om!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår