Gå til innhold

motorstopp ved full gass

Ranger emnet


laurenz

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har akkurat skaffet meg (enda) en Felicia. Den er i fin stand men det er noe rart. Om jeg gir full gas i 4. eller 5. gir og motoren kommer opp i 3000+ rpm så hender det at motor stopper. Akkurat som om noen skulle ha tatt ut nøkeln. Det er bare å slakke litt på gassen og problemet er borte. Det er ingen indikasjon på noen feil, ingen varsellys. Alt annet fortsetter å fungere som om ingenting er galt når det skjer.

Jeg klør meg i hodet å skjønner ikke noe.

 

Hilsen,

Laurenz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde et tilsvarende problem på min (den jeg hadde i sin tid) Når jeg ga gass, så ville motoren kveles. Men når jeg slapp gassen så stoppet ikke motore likavell... Da var det innmaten i bakre eksospotte som var løs (et slaks glavastoff), så kompisen min rusa motoren mens jeg stappa en pinne inn bak. Å da kom det ut masse rart skal du tru :S Det var selvfølgelig bare ei nødløsning, bytta jo bakpotta rett etterpå :) Sjekk det, er gratis å lett å prøve selv :)

Thomas ST200

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Det kommer jo helt ann på "hvordan" stopp endten så får den nok for mye bensin eller for lite. er ikke sikker på om dette er en forgasser motor men hvis det er det så er det lett og stille på men dirrekte innsprøtning da må du inn i hjernen og stille dysene. men kan som sagt være masse annet oxo. tett katalysator f.eks. da kan du kappe den og dra et rør rett gjennom "ikke lov da" men bilen blir grommere:D:D eller så må du kjøpe ny kattalysator.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår