Gå til innhold

RX8: Start problem

Ranger emnet


Nimax

Anbefalte innlegg

Heisann,

 

Har ett lite problem med min rx8 som jeg håper noen kan hjelpe meg med her inne.

 

Er stort sett bort reist fra søndag til fredag på jobb (kjører langtransport), og forrige helg satt jeg fra meg bilen siden jeg reiste vekk. Kom igjen i går (fredag) og skulle starte bilen for å ta meg en tur. Men fikk ikke start.

 

Står å kinner og kinner, men den tar ikke i det hele tatt. Når jeg gir full gass så blir den litt "tung pustet", men absolutt ingen tegn til at den skal starte.

 

Har skiftet coiler, plugghetter og plugger for ett par mnd siden. Har også vært påpasselig med å la motoren gå seg varm og normal motor temp før jeg stopper. Er forsiktig med å gi gass før motoren er varm, og er ganske flink til å dra den ut når motoren er varm:P

 

Har snakket litt med mazda og andre wankel fan og fått noen tips:

1. Startsperren gjør at jeg ikke får startet. Skulle ta av kabel til batteriet og vente 10 min

før jeg prøvde å starte den igjen.

2. Dra ut sikringen til bensin pumpa og kinne til jeg får start. Da det kan vær at den har

blitt "sur".

 

Har ikke fått testet noe av dette enda, da jeg prøver å lokalisere sikringen til bensinpumpa og at det er lørdagskveld. Men håper det er noen kloke hoder her inne som kan ha ett hett tips til meg.

 

Takker på forhånd:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • 3 months later...
Heisann,

 

Har ett lite problem med min rx8 som jeg håper noen kan hjelpe meg med her inne.

 

Er stort sett bort reist fra søndag til fredag på jobb (kjører langtransport), og forrige helg satt jeg fra meg bilen siden jeg reiste vekk. Kom igjen i går (fredag) og skulle starte bilen for å ta meg en tur. Men fikk ikke start.

 

Står å kinner og kinner, men den tar ikke i det hele tatt. Når jeg gir full gass så blir den litt "tung pustet", men absolutt ingen tegn til at den skal starte.

 

Har skiftet coiler, plugghetter og plugger for ett par mnd siden. Har også vært påpasselig med å la motoren gå seg varm og normal motor temp før jeg stopper. Er forsiktig med å gi gass før motoren er varm, og er ganske flink til å dra den ut når motoren er varm:P

 

Har snakket litt med mazda og andre wankel fan og fått noen tips:

1. Startsperren gjør at jeg ikke får startet. Skulle ta av kabel til batteriet og vente 10 min

før jeg prøvde å starte den igjen.

2. Dra ut sikringen til bensin pumpa og kinne til jeg får start. Da det kan vær at den har

blitt "sur".

 

Har ikke fått testet noe av dette enda, da jeg prøver å lokalisere sikringen til bensinpumpa og at det er lørdagskveld. Men håper det er noen kloke hoder her inne som kan ha ett hett tips til meg.

 

Takker på forhånd:)

 

 

Her har jeg faktisk et nyttig tips for en gangs skyld..

 

Det er en svakhet på disse bilene. (OM DU IKKE HAR fått byttet en spesiell ting-dings ifbm med bensin-ett-eller-anne)

Dette fikk jeg byttet på min rx-8 på garanti. (service sak)

 

 

Om du ikke har fått byttet dette, så vil din bil før eller seinere være umulig å få startet pga for mye bensin.

 

Det du gjør for å utelukke dette problemet er å ruse bilen til ca 3000rpm HVER gang du slår av bilen

 

rus til 3k, så vri om nøkkelen. På den måten blåser du ut alt av bensin og holder da pluggene "rene" og lett antennelig til oppstart igjen.

 

 

Jeg vet ikke om dette er problemløsningen i ditt tilfelle, men kan kanskje høres slik ut. Bare du får start på den igjen da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår