Gå til innhold

Rare greier det derre med tikkinga

Ranger emnet


orrig

Anbefalte innlegg

Jeg fikk en skjev ventil + en syk intense tikking, Bavaria

mente at det var en løfter som var gåen. Jeg tok og heiv i en

ny ventil, ny løfter på den jeg synes var gåen, og med det mener

jeg at den ikke spratt opp igjen når den ble klemt sammen. Alt ble satt på plass, og startet opp, malte som en katt ! Men etter 5begynte den samme hore intense tikkelyden ! Tenkte med meg selv

at jeg er vel av den typen som er skikkelig uheldig, og at det røk en løfter til, tok opp og byttet 2 som jeg kunne tenke meg var slitte, og satt alt sammen igjen. Startet opp, og malte som en katt igjen, men nok en gang begynte den å tikke intenst igjen etter enda 5 minutter !

 

Jeg blir gaaaaaal!

 

Noen som har noen tips eller opplevd det min

te selv ?

Snowbording is life, the rest are just details

- and by the way, skiing is for fat kids.

 

Megalys: THUMBS DOWN !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 months later...

har det samma.. tikk tikk tikk .. har ikke tatt meg råd til og bytte alle 24v. Har og prøvd og bytte tre av de som jeg trodde var dårlig men hjalp lite..Har byttet til feit olje + omega tilsetning og det hjalp litt. så venter på ett klokt svar selv.. har hørt at det går ann og ta ut alle løftra og klemme de sammen sånn at du tømmer di for olje, slik at det blir ny olje i de når du starter opp, men har ikke trua.. lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Eldre BMW er ikke laget for den tynne olja de oppererer med i dag.

Mange opplever ventilbank etter bytte til en av de supertynne oljene.

Ventiltikking kan også oppleves ved for lav oktantall. BMW uten katalysator kan få ventiltikk når de kjører på 95 oktan.

Med hilsen

Balder1000

Tilhenger av:

http://www.BimmerNorway.net

http://www.BilforumNorge.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår