Gå til innhold

R_ekle: Volvo 242+244

Ranger emnet


R_ekle

Anbefalte innlegg

  • Svar 185
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

ikke det at jeg har så veldig mye til overs for 244'er, men hvorfor gadd du å gjøre så mye med den når du skulle skrote den like etterpå? hadde jo fått en smell i ræva, men uansett liksom:P hehe

 

hehe føle ikke at har gjort så veldig mye med selve bilen, satte jo bare på understell, motor, gir å bur. å det e jo sånn som bare e å flytt videre. Å skal man holde på med volvo så man man være åpen for litt jobbing :P å e jo gøy å skru å styr på å :P

 

 

Sikkert fori han fikk herja en dag på banen:)

hehe er en god grunn det ja, å ble mer enn en dag å :P men hadde egentli tenkt at skulle bli flere, men når det ikke klaffer med tidn å motor som går te helvete så blir det ikke så mye bestandig.

 

 

åyj:O kunne tenkt meg front og bakruta;)

du skal få det hvis du henter det :p

80 Volvo 242 evi prosjekt.

05 Audi A6 S-line

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ahaaa, det var du som kjørte denne ! Det var jeg som satte deg i kontakt med han som solgte deg fuelrailen :)

 

hehe ja vet det :P hadde sett at du var der å reknet med at du måtte vite av noen som kunne ha ein fuelrail :P

 

 

blir det bygd ny motor til 242en eller??:)

 

lag deg ein tråd på volvoforum og mykje bra arbeid her:)

 

flytter over rådene og stemplene i ei ny blokk så er motoren grei, må bare justere utløserlagret så ikke havarer motoren igjen:P ellers blir vel motoren lik neste år å.

 

får se når begynner på med 242n om lager en tråd på volvoforumet, har vært rolig en stund nå ,men må vel begynne på igjen :)

80 Volvo 242 evi prosjekt.

05 Audi A6 S-line

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe ja vet det :P hadde sett at du var der å reknet med at du måtte vite av noen som kunne ha ein fuelrail :P

Bare hyggelig å kunne være til hjelp !

 

men må vel begynne på igjen :)

 

Det synes jeg du skulle! Start også gjerne en tråd på volvoforumet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

da er motorprosjektet til salgs.

http://www.bilforumet.no/deler/240558-volvo-trim-deler.html

 

har blitt litt forandringer i planene.. 242n blir bygd opp som sklibil, har brukt litt for mye tid på den til bare å sende den også i et autovern :P å gidder ikke å bygge enda en 240 for å kjøre et par runder på bane. Å har tenkt å bruke pengene på ny bruksbil... Får se senere om det blir baneprosjekt igjen:)

 

Ellers så ble 242n trillet inn i verkste igjen idag, men følte tok 1 steg fram å 10 steg tilbake. Det som jeg mente hadde vært bra nok i golvet og innerkanalen på venstre siden for et år siden, var ikke bra så da blir det litt mer sveising på meg:P så får bestille meg litt golv å kanaldeler imorgen.

80 Volvo 242 evi prosjekt.

05 Audi A6 S-line

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
  • 3 months later...
noe framgang da ekle??

 

tja ikke helt den store framgangen, men har hatt bilen på sandblåsing, fikk den hjem igår så går bare å venter på at verkstedet blir ledig, så får den inn for å pusse å sparkle :)

 

 

CIMG0073.jpg

CIMG0077.jpg

 

tok litt småsveising idag, for hadde slipt litt mye enkelte plasser å det kom fram etter sandblåsinga, menmen fort jort :)

80 Volvo 242 evi prosjekt.

05 Audi A6 S-line

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si den røde 244n så drit bra ut :)

 

Kan jeg spørre hvordan du sveieset toppskålene? Og var det mye jobb?

 

Lykke til videre! :)

 

nei er ikke så mye jobb, har ikke noe bilder som viser hvordan det er gjort, men kan prøve å få tatt et bilde så du ser.

80 Volvo 242 evi prosjekt.

05 Audi A6 S-line

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår