Gå til innhold

Fredd4d: `76 Corona, Misbruk av "japseklassiker"

Ranger emnet


Fredd4d

Anbefalte innlegg

  • Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg synes også du burde gå for dassrullfelger og masse senk, kanskje også en lakkert frontleppe som bosozoku folka bruker.

Hadde vært rått å sett en slik bil i Norge, er så alt for få som kjører den stilen. Men det er jo min personlige mening selvfølgelig.

 

Forslg til felger som jeg tror vil passe bilen godt i 14- 15"(oldschool jap):

 

-Enkei Apache

-Enkei AP Racing

-Epsilon Mesh

-Hayashi Bomber (dyyre!)

-Longchamp XR-4

-Southern Ways Mesh

-SSR Bright Speed

-SSR MK I/II/III

-Work Equip

 

Eller du kan egentli bare ta en titt her :P

http://www.japanesenostalgiccar.com/forum/viewtopic.php?t=605

Audi 200 20V TQ, RH ZW2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svært mange av disse felgene har jo gått ut av produksjon, og er derfor bare å få tak i brukt, men SSR MK- serien og Work Equip og Hayashi Street vet jeg er å få tak i nye.

 

Men personlig ville jeg gått for brukte felger siden de nødvendig vis ikke trenger å være særlig dyre, og utvalget er svæært mye større. Dekk er ikke nå stort problem, så lenge du ikke kjører megalav profil.

 

På ebay.com og ebay.de(faktisk) finnes det en god del av disse felgtypene, for ikke å snakke om japansk ebay osv, men sa er språkbarriærene store. Om du ikke kan japansk:D

Audi 200 20V TQ, RH ZW2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå får du skikkelig automat locker til akselen for ca 2000... kan jo være verdt å vurdere?

 

Hvilken bakaksel er det på bilen? sikker på at det ikke er tilsvarende diff? Hva med å tilpasse hylsa som er på bilen til større diff og andre stikkaksler?

 

husk at hiacen har betydelig lavere giring enn coronaen, i beste fall for din del har den 4,56 giring noe som med normale dekk vil gi relativt høyt turtall.. Hvis den er hentet fra en diesel 4x4 fra slutten av 80tallet har den 5,13 giring... og da trenger du flere gir!

 

Det står en bokstav og noen tall på diffen, legg de ut her eller send de på pm så skal du få vite hvilken giring den har... evt så kan du jo bare telle tenner...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne diffen er henta fra `95 hiclass. Ikke tella tenna og regna ut utvekslingen enda, men det kan fort gjøres! Veit at turtallet kan bli høyt, men har vokst ifra meg det å kjøre fort, så turtallssperre og hørselvern bør fungere... Neida, har en plan...

Venter fortsatt på hylsene for å få montert dette her, og når i tillegg brodern gikk på et lite bmw 2000 prosjekt, så TTT, men er en stund til tørre baner og sommer enda. God tid...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Da kom jeg plutselig et lite steg videre her gitt!

Han som skulle lage skjøtehylsene til meg, slik at jeg får korta inn bakakselen kom med julegave til meg igår.

 

Slik ser da hylsene ut, og de er laget slik at jeg trer inn akseldelene i hver ende og sveiser rundt.

Satser på at det blir holdbart nok.

Skjtehylser002.jpg

 

Skjtehylser001.jpg

 

Mulig jeg rekker noe sveising i jula, så akselen kan monteres sammen igjen på nyåret.

Skal jo på bilen også, men god tid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gromt prosjekt, veldig bra at du går for noe sjeldent! Det er det altfor få som gjør nå til dags, kun "superjapser" som skyline,200sx osv. Det du har kan jo bli SÅ mye grommere med rette detaljer!:)

 

Blir bra, keep up the good work.

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår