Gå til innhold

Hold dere unna Brilliant Polish (briliant.biz)

Ranger emnet


mfafa

Anbefalte innlegg

Om du trenger produkter til å polere krom, rustfritt osv. så vil jeg fraråde å bestille hos briliant.biz. Jeg bestilte for 400,-kr, de trakk beløpet fra kontoen min, men sendte vel aldri noen pakke. Du får ikke noe sporingsnummer, de svarer ikke på mails overhodet. Det er gått flere måneder nå. Det er forøvrig kun sales@brilliant.biz som faktisk eksisterer. De har listet opp epost-adresser til forskjellige avdelinger, men de adressene er fake...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du har betalt med VISA kort eller tilsvarende (Siden du sier de har trekt penger fra kontoen din) så må du gi beskjed til kortselskapet om svindelen, kreve beløpet refundert - du kan kreve beløpet refundert av kortselskapet i svindelsaker. Dersom du har benyttet deg av f.eks. paypal, så kan du legge inn klage, men har vært igjennom det systemet deres før en gang, og kommer aldri til å benytte paypal igjen, da hele bevisbyrden lå på meg, og selv om selger har svindlet for flere hundre tusen hos flere tusen kunder så rører de ham ikke, og penga så jeg aldri igjen.

 

Dersom du har forhåndsbetalt, vel, det er noe du bare ikke gjør på netthandel med mindre du er 400% sikker på selger... da har du = 0 mulighet til å få igjen penga.

 

Men takk for heads up på Brilliant Polish. Det er så mange svindlere at jeg får makk! Jeg har blitt svindla ett par ganger, ikke for de største beløpa akkurat, men av prinsipp så gjør jeg alt i min makt for å stille vedkommende til ansvar! Uansett...

 

Siste saken jeg var borti, så bestillte jeg en disc med programvare - stort sett gratis og open source programmer for OBD2. Når jeg fikk disken så så det ut som en hadde lasta ned noe dritt fra nettet, slengt det ut på en DVD akkurat slik de fant det på nettet og solgt det videre for ca 120 kroner. Disken var full av piratkopiert programvare, og de som var gratis eller open source var enten på italiensk eller så virka de ikke! Og på toppen av alt var det en svær "legal disclaimer" på disken der han påsto at han hadde laga all softwaren på disken og uttrykte hvor forbudt det var under noen omstendigheter å kopiere dette!

 

Etter en lang runde med ebay, paypal og noen av programvare selskapene han har svindla, så fikk svar fra paypal om at jeg måtte få en uavhengig ekspert til å se på disken, skrive et formelt brev om at disken inneholder ulovlig materiale, og sende dette pr. faks - og det skulle skje INNEN 10 dager, hvis ikke så annså de saken som avsluttet. Det var da jeg dreit i det, for jeg betalte 120 kroner for disken, ikke søren om jeg skal bruke si f.eks. en 1000 lapp for å få en dokumentert uavhengig ekspert til å verifisere at jeg hadde retten på min side. Og slik fortsetter han å svindle folk og samtidig unngår betalingselskapets sikkerhets system, nettopp pga deres avsindig dårlige og uhørte rutiner når det gjelder svindelklager.

 

Selger du et produkt billig nok så unngår du å bli tatt for det tydeligvis. Selgeren heter Tony Omari og selger en del ting på ebay.co.uk. Dersom dere ser navnet hans på en annonse (les nøye) så hold dere langt vekke.

 

Så hvis jeg skulle bevist min rett i saken så hadde jeg tapt mye penger på det, og uansett tross min sans for rettferdighet, så gadd jeg ikke!

 

Hvis jeg ville ha piratkopiert programvare så hadde jeg for pinade lasta den ned selv! Og ikke betalt og venta på pakke fra det utlandet!!

Peugeot 406 2000 Stasjonsvogn - Nåværende privatbil

Ford Transit Connect med Securitas Styling - Nåværende arbeidsbil

Toyota Carina 2 1986 - Solgt

Volkswagen Golf 1 1982 - Vraket

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår