Gå til innhold

Datsun 2000 wagon/van

Ranger emnet


Meatsheild

Anbefalte innlegg

Arvet en Datsun etter min mormor for en tid tilbake.

Bilen går under navnet Datsun 2000 stasjonsvogn. Men sliter fælt med og finne noe informasjon om denne bilen.

Mistenker at den tydligvis går under et annet navn. Har lett mye rundt omkring på nettet men ikke funnet noe som jeg føler ligner 100%.

Syns både Cedric 2000 og 521 Van lignet en del.

Bilen jeg har arvet var en 1969 modell hvis jeg husker riktig.

Her er noen bilder fra en reklamehefte for bilen:

 

bogen014.jpg

 

bogen016.jpg

 

bogen017.jpg

 

bogen020.jpg

 

bogen022.jpg

 

bogen023.jpg

 

Den har statt i en garasje de siste 10-15 årene, og ble satt der siden bremsesystemet var råttent og måtte byttes og mormor syns det var for dyrt å bytte.

Har også en sprekk i motorblokken, en god del rust på understell. Enden på eksosrøret kunne jeg smuldre opp med fingrene. Husker jeg riktig er ikke karrosseriet altfor ille, men var en del rust på krommen rundt lykter o.l Og en liten bulk foran på panseret siden den rullet gjennom garasjeporten en gang i tiden.

 

 

Har planer om å få satt den i gang en gang i tiden. Men hadde vært fint å fått noe mer info om denne bilen.

Men akkurat nå er det millitæret som gjelder fram til jul. For håpentligvis får jeg tatt en titt på den igjen om 2 uker når jeg har perm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en 2000 Cedric stasjonsvogn du har fått.

 

De bilene begynner å bli ganske sjeldne nå, og deler vokser nok ikke på trær.

 

Du bør melde deg inn i Datsun/PMC-registret der finnes både ekspertise og deler. Koster ikke allverden.

 

http://www.datsunpmcregisteret.no/

 

Bilene er ganske morsomme, de er 7 setere og bakruta er elektrisk nedfellbar på den sånn at du kan kjøre med lange planker stikkende ut av bakluka uten å ha den åpen.

 

Man måtte vel forresten også rulle ned bakruta før man kunne åpne bakluka.

 

Bilen har galvanisert karosseri men galvaniseringen var mer ønsket på plass en tilstede så de rustet en god del.

 

Lykke til med bilen og hold oss oppdatert med fremdriften i prosjektet ditt.

. . .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenge siden jeg har sett en slik. Min første bil var en 1970 Datsun 2000 Custom Six.

Ble mye ombygging, fra rattgir til automat på gulvet 2liter rekkesekseren byttet med en 2,6Z motor +++

Veldig kjekk bil, mange gode minner...mimre mimre

 

Bildene er litt dårlige da det er avfotograferte papirkopier..

CustomSix2.jpg

CustomSix1.jpg

CustomSix3.jpg

Volvo V50 T5

Volvo 240GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynte og mistenke at det var en Cedric 2000, men det har vært vanskelige og finne noen bilder som lignet helt 100%.

Har vært inne og sett på Datsun registeret sine sider, men fikk ikke til bildeopplastingen. Skal prøve og titte litt på den om 1 uke ca når jeg har perm, så kan jeg komme med noen bilder av den virkelige bilen.

Takk for hjelpen, deilig å endelig kunne vite hvilken bil jeg har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår