Gå til innhold

Bytte av varmeapparatregister? Mye pes?

Ranger emnet


Tårnmannen

Anbefalte innlegg

Å bytte varmeapparatregister er mye pes ja. Du må ha goood tålmodighet og goood tid.Dashen må demonters helt og det er mye skruer og jall. Lettere å få det av enn på igjen. Men i og med at du kan spare 10.000 på å bruke noen dager på å gjøre det selv, er det jo bare å sette i gang:D

Vw Passat 1,8 1990 mod

Opel Astra 1999 mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!

 

Som nevnt i en annen tråd her, så kan det vel hende at registeret er problemet som fører til at jeg ikke får noe varmluft på bilen.

 

Audi verkstedet i Asker/Bærum skal ha he he he kr. 10.000,- for å bytte dette. Hvordan er det å bytte det selv? Mye pes, jobb og slit?

 

 

Kommer an på årsmodell...har du den typen med nyere dashbord, type 89/90 er det ikke SÅ mye jobb.

Du må av med ene viskeren, plastplata over varmeapparatet.

 

Videre må du ta ned hanskerom, "roterom" under rattet, så midtkonsollen, og platene på siden av den.

Ikke all verdens jobb, lønner seg lett å gjør det selv, om du ikke ser alt for mørkt på å skru litt.

Egentlig ganske greit, har gjort det et par ganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...
Kommer an på årsmodell...har du den typen med nyere dashbord, type 89/90 er det ikke SÅ mye jobb.

Du må av med ene viskeren, plastplata over varmeapparatet.

 

Videre må du ta ned hanskerom, "roterom" under rattet, så midtkonsollen, og platene på siden av den.

Ikke all verdens jobb, lønner seg lett å gjør det selv, om du ikke ser alt for mørkt på å skru litt.

Egentlig ganske greit, har gjort det et par ganger.

 

Er det forskjell på de med AC og de uten? Og hva må man gjøre når man bare får varm luft? Trykk?

aarryk

----

1990 Audi 100 Avant Turbo quattro Sport (S711)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du sikker på at du må bytte registeret? Har du prøvd å spyle/rengjøre det? Kan hende det er nesten tett av avleiringer og møkk. På min 100 Avant 1991 med NF-motor, merker jeg at det blåser dårligere og ikke så varmt inn i bilen når den går på tomgang, ruser jeg til 2500 blåser det mye hardere og varmere. Vannpumpa er ny, hvis registeret er nesten tett, må det til større trykk for å få vannet gjennom det. Jeg skal ihvertfall spyle gjennom registret når det blir litt mildere ute!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår