Gå til innhold

hvordan koble opp bredbåndslambda fra innovate

Ranger emnet


Øyvind Gantenbein

Anbefalte innlegg

Jeg har samme (lc1 men med summit digital-meter) og det skal gå å bare bruke 1 lambda. Den har et utsignal som du kan gi til hjernen som da får samme info som før.

 

Det skal i følge bruksanvisning fungere på de fleste lambda med 1-4 ledninger, men på min med 4 fikk jeg det ikke til.

Det grunnet at det blir feilkoder om ikke alle ledninger er på.

 

Du har vel 3 ledninger og da er det større sjangs for at det går siden det er litt anderledes.

142T5 prosjekt

242 2,5LT 5er.

http://www.sportsbillosjen.com/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 months later...

Heisann.

 

Monterte i går opp en Innovate bredbåndslamda der alt virka som det var rikti til jeg skulle begynne å calibrere.

 

Da jeg satte strøm på den begynte dioda å blinke. Men etter 20sekunder, da du skal koble til sensoren. Blinka det ikke noe mer i dioda. Sensorn ble heller ikke varm.

 

Noen som har vært borti detta?

Og er det noen som veit hvilke av de tre orginale ledningene til lamda på lh 2.4 som er hva?

 

Takk for svar

Volvo 940 Turbo Intercooler (1996) t34, 968dyser, 3"lmm, spesial chipær, stor cooler,

Opel Vectra A 2.0i (1993) SOLGT

 

Bilen min: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=155639

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du må lese i manualen til bredbandslambdaen, husker der var nue du måtte gjøre før du kunne bruke den.

på lh2.4 er den svarte ledningen (grønn videre inn til hjernen) signalet fra lambdasonden. det er ett 0-1 volt signal.

de to hvite ledningenne er til forvarminga av sonden

`81 Volvo 242 B230FT

`88 Subaru Justy 4WD - Vinterbil

`81 Triumph TR7

`90 Nissan 200SX

`81 Opel Ascona B 2.2i - prosjekt type langtids

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lest i manualen. Å ble ikke mye glupere. Det er ingenting som skjer uansett hva enn gjør.. Åssen sjekker en om dioda er i orden da.

 

Hvem av de tre orginale volvokabelene.. ere som er strøm bryter da. For trenger jo strømbryter til innovaten

Endret av biohazard

Volvo 940 Turbo Intercooler (1996) t34, 968dyser, 3"lmm, spesial chipær, stor cooler,

Opel Vectra A 2.0i (1993) SOLGT

 

Bilen min: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=155639

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du montert TO lambdaer eller koblet én til både LH og Innovate? Regner med at LH ikke liker wb02 ?

Eller kan du bruke smalbånd på Innovaten kanskje? Hvis du ikke har (tilgang på) Haynes bok til 940 kan jeg ta en titt i skjemaet senere i dag.

 

EDIT: Den som leter skal finne. Fant denne litt eldre tråden med samme tema. Har notert meg å slå opp i elskjemaet når jeg kommer meg til boka.

Endret av Skody
slo sammen to tråder

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kobla alt på nytt idag.. Og pæra blinker en gang med det samme strømmen blir satt på. Etter dette er det helt svart. Sensor varmer seg ikke opp. (noe den aldri har gjort), jeg får ikke koblet til datamaskinen.

 

Har måla fram at det er spenning på noen av pluggene i kontakta ut av LC1

Volvo 940 Turbo Intercooler (1996) t34, 968dyser, 3"lmm, spesial chipær, stor cooler,

Opel Vectra A 2.0i (1993) SOLGT

 

Bilen min: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=155639

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har koblet dette på min bil like før nyttår, fjernet org. lambda og satte inn bb-lambda. fikk dette til å fungere opp mot LH2.4 uten problemer. og kalibreringa gikk smertefritt. så skjønner ikke hva som er feil hos deg da..

 

jeg fikk ikke med fullversjonen av manualen til min innovate bb-lambda, men jeg fant den på nett (husker ikke nettsiden, men sender den på email til deg) les litt i den og se gjerne på noen av di siste sidene der det står litt om feilsøking

Lenke til kommentar
Del på andre sider

187 Lambdasond (syresensor)

 

B204/230FT LH2.4

Pin #1 P 1,5mm2 - går til Fuse #11, samme som bensinpumpa

Pin #2 SB 2,5mm2 - jord

Pin #3 GN 1,0mm2 - pin #24 på 472 LH2.4 ECU B2x0

Pin #3 GN 1,0mm2 - pin #20 på 472 LH2.2 B280E/F

Pin #3 GN 1,0mm2 - pin #28 på 472 B6304FS Motronic

Pin #4 = jord, hvis tilstede.

 

Finner du kun sorte og hvite ledninger får du følge dem til første kontakt eller pipe ut #24 fra ECU-kontakten alt ettersom hva som er lettest å komme til. :bump

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann.

 

Monterte i går opp en Innovate bredbåndslamda der alt virka som det var rikti til jeg skulle begynne å calibrere.

 

Da jeg satte strøm på den begynte dioda å blinke. Men etter 20sekunder, da du skal koble til sensoren. Blinka det ikke noe mer i dioda. Sensorn ble heller ikke varm.

 

Noen som har vært borti detta?

Og er det noen som veit hvilke av de tre orginale ledningene til lamda på lh 2.4 som er hva?

 

Takk for svar

 

Er jo bare første gangen man skrur på tenninga (STRØMBRYTEREN)

at sensor ikke skal være innkoblet.

 

Så kobler man sensoren til slår på tenninga og venter 2 min. for kalibrering.

 

Den blinkinga er jo oppvarmingstida for sensor. Tar opptil 30 sek. avhengig av hvor kald sensor er.

Muligens må sensor være skrudd i eksosrøret for at forvarminga skal virke?

 

Blinker det raskt med 2 sek. opphold så er det en feilkode

Er jo ikke mange ledningene som skal kobles.

 

Gikk hvertfall smertefritt når jeg koblet opp min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår