Gå til innhold

H1 2000, hva skal jeg se etter.. er det en møkka bil

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Hei. jeg lurer på og kjøpe meg en H1, 2000 -2001 mod. Hva skal jeg se etter av feil. jeg trenger en stor varebil, men og jeg synes denne er den peneste, av både toyota og div andre. og rimeligere

hav er typiske feil på disse? Når bør reg reim skiftes?

har jeg bilen ennå om to år eller har motoren havarert bare fordi den har passert 200.000. noen med gode råd her? hast:worshipnissan :worshipnissan er litt i grunnen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

hvet dere.. jeg er engentlig veldig skuffet over at ingen gidder og ta seg tid til og svare meg på dette enkle spørsmålet.. noen må det da være som kjenner til disse bilene. har skrive inn her før og uten og fått svar, så det er kansje ikke beregnet for slike ferskinger som meg og bruke dette forumet. da får dere nesten bare ha meg unnskyldt at jeg har brukt av deres tid her inne.. sorry.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Roooolig nå.. Trenger ikke ta så på fære! Denne bilen er jo veldig mye brukt av håndtverkere vet jeg.. og det jeg har hørt er at de er veldig lette bak, så de er "morsomme" på vinterstid..

 

Ellers har jeg også hørt at motorene er litt "slappe", det gjelder de tidlige modellene..

 

That's it! Håper dette var til stor hjelp..

MiNDFLaRe

'98 VW Passat stv 1,9 Tdi -> Famile-racer'n til mor

'96 Hyundai Coupè 2,0 fx -> Lekebilen til far

X '96 Peugeot 306 Xt 1,8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

bilen er svindårlig på vinterstid uten skikelig med last å 4x4... hadde en slik tidligere som "arbeidsbil". det var da typen med kun bakhjustrekk og ingen last.. kjørte litt vasemaskiner ig slikt inne men den er helt rævva på vintern om du ikke har 4x4 og last.. men bilen er sykt go å kjøre å er faktisk en pen "kassebil"... syns ikke den gikk så aller værst heller:P hehe.. spøla fint på bløt asfalt ja:P

Team Low And Slow

- VW Bora 1.6 2000 - Ford Sierra 2.0L

x Mazda 323 1.6 1989 x Volvo 360 B19 1985

x Mercedes 190 2.0 1984 x Audi 80 1.6 1982

x Mazda 626 2.0 1987

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjører en slik selv nå siden jeg jobber endel for onkelen min. Samme som Bora2000SR skriver om her. RWD og 2,5 diesel. God å kjøre. Eneste jeg har å utsette på er at girkassene de brukte i den modellen er "upresis". Lang giring og av og til må du presse den i 1 gir, dog vet jeg ikke om dette gjelder alle.

 

Ellers er det en morsom bil å kjøre på vintern med (hvis du skal leke deg) da den spinner lett som ingenting.

 

Hvis du skal hente deg en sånn anbefaler jeg 4x4. Kjørte selv med 80 leca-steiner baki, og likevel slapp den på ræva hvis jeg ga bånn gass.

Endret av Margido

BMW 318is coupe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

kjører h1 nesten daglig. i forhold te hiace og transporter er denne god å sitte i hvis du er litt lang i kroppen. som tidligere nevnt, det er en bakhjulstrekker og den slipper for alt og ikke noe. men alt i alt er jeg storførnøyd. drar bra, sterk fra bunnen av og ser pen ut. kan ha lett for å ruste på bakluka men det er jo litt opp te deg om det skjer. forbruket er vel som på Hiace. rundt litern ved blandet kjøring

- '90 MB 230E

- '99 Hyundai H1 2,5D Vare, kort type

 

- '84 Bürstner 500 TL Club( Fritidsbolig)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjørt H1 i etpar år og har vært veldig fornøyd. Bra bil. Elektriske vinduer, OK motor, hengerfeste virker å være standard, bra seter, regulerbart ratt. Er ikke ABS på 98/99 modellen og jeg savner det ikke heller. Motor har vanlig turbo fra 2000. 98/99 mod skal ikke ha turbo, men på min ser det ut til at det faktisk sitter en lavtrykksturbo der nede?!?

 

Hva gjelder kjøring, er det bare å si seg enig med de andre - bra bil å kjøre, men blir litt lett bak på vinteren. Jeg skiftet fra helt greie piggfrie til nye piggfrie og det hadde stor innvirkning - har aldri opplevd forskjellen så stor før. Litt last baki er også bra.

 

Etter at jeg har pillet på den en del, anbefaler jeg flg sjekkpunkter.

 

  • Kanaler. Sjekk for rust. Bilen har ramme, så rust i kanalene er i seg selv ikke kritisk, men selvsagt irriterende. Ved forskjermen rett under hengslene til fordørene er det en plass der det fort samler seg dritt - det er et ruststed.
  • Mellomaksel. Sjekk for slitasje i leddet på akselen og opphenget til mellomaksel midt under bilen.
  • Eksosanlegg. Sjekk at det er helt
  • Håndbrems. Sjekk at det ikke er rustet fast.
  • Sentrallås. Sjekk at det fungerer på alle dører.
  • At bilen starter lett når den er kald (uten filing). Jeg har opplevd at bilen ble tungstartet, og fant at tre av fire glødeplugger måtte skiftes. Etter det startet den som et skudd.

 

Jeg har også lang vandring på girstangen og må lure den ned i førstegir dersom bilen kjører. Har alltid vært sånn, og tror det er en nylonforing i overføringen på gistanga som kan skiftes for å få den tightere, men gidder nok ikke det - det er da en arbeidsbil.

 

Får du deg et bra eksemplar, så har du mye bil for pengene. Noen liker HiAce bedre, og andre liker H1 bedre. Peugeot Boxer er jo også fantastiske biler hva gjelder motor og kjørekomfort. Transporter og Vito er vel tilsvarende gode å kjøre, men de er jo håpløst dårlig sammenskrudd i forhold. Eller kan kanskje Iveco Daily registrert til under 3500 kg vurderes som et alternativ, men da snakker vi egentlig en annen klasse av bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 months later...
bilen er svindårlig på vinterstid uten skikelig med last å 4x4... hadde en slik tidligere som "arbeidsbil". det var da typen med kun bakhjustrekk og ingen last.. kjørte litt vasemaskiner ig slikt inne men den er helt rævva på vintern om du ikke har 4x4 og last.. men bilen er sykt go å kjøre å er faktisk en pen "kassebil"... syns ikke den gikk så aller værst heller:P hehe.. spøla fint på bløt asfalt ja:P

 

Da må du hatt dårlige dekk, for har en selv. 98'mod med 80hk. De er litt slappe, men fungerer. Og 100hk versjonen er etter min mening ganske freske til sitt bruk. Nok om de. Jeg kommer meg fram nesten hvor som helst med den bilen, og kan ikke si annet enn at det er dekka og ikke minst føreren det kommer an på. Kjørte inn i en snøfånn på 40 cm da det lava ned, men kom meg ut igjen på egenhånd.

 

Skal være enig i at det er en av de peneste varebilene, og den som har et veldig fint interiør. Du har faktisk noen linjer og former på dashbordet som "pynter" litt.

 

Ang. det med rust så veit jeg ikke om annet enn det innafor bakhjulene på ramma. Der ligger det 3 plater sveisa på hverandre (undres fært på hvorfor) som det lett kan ruste i. Det er det eneste jeg veit om.

 

1. giret kan være noe tungt når kassa er kald, men ellers så fungerer det bra! :)

 

Helhetlig bra arbeidsbil. Den er både billig og bra, og tåler et skikkelig støyt uten å få de største skrammene. Jeg har blitt presset ut i autovernet en gang med den, og vart rett og slett; overraska over hvor små bulker det var på bilen. SOLID!

Signaturregler: www.bilforumet.no/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår