Gå til innhold

Flere som har SRT-10 her?

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

får dem som både 2 og 3 setere på grønne skilter.eneste som står i loven om vare bil er at det er 1 seterekke.vet om et par chevy duramaxer som er klasset ned som det står i vognkortet at det er varebil på grønne skilter og registrert for 4 personer,men det må være en glipp fra biltilsynet.

 

hva ligger srt-10 på i forbruk ved normal småkjøring og langkjøring?driver å vurderer å kjøpe meg en nå i løpet av vinteren.

 

mvh.Tommy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 33
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Kan vel egentlig si at det er en 2 seter selv om den er regga for 3, ikke god plass pga girstang og plast dekslet rundt.

 

Forbruket jeg har fått på langkjøring, E6 og cruise controll er på rundt 1,4-1,5.

På blandet kjøring med litt tung pedal så varer ikke 100L tank lenge hehe, kjøper man slik bil kan man egentlig ikke tenke over forbruket, man må bare fylle når tanken er tom.

 

Egentlig er det ikke så stor fordel med lastebil regga bil, EU kontroll hvert år, må ha med 3 kjettinger vinterhalv året, koster mere å passere bommer med, fartsgrense satt til 80km/t selv om skiltet viser 100 å du ikke har fartsperre.

2004 Dodge RAM SRT-10

1992 Volvo 240GL

1982 Volvo 242T Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grønne skilter er jo automatisk 2 seter, men lett-lastebil varianten, vil det si at du har flere enn 2 seter i den eller??

 

Kort spurt, er det noe mer forskjell enn fargen på skiltene (på b-lapp mot c1-lapp)??

 

Er 3 seter uanstt om det er på grønne eller hvite skilter.

Paal C.

Ram SRT 10 "Lekebil"

Ram 2500 Heavy Duty "Arbeidshest"

http://www.HPComposites.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 3 seter uanstt om det er på grønne eller hvite skilter.

 

Oki.

 

Hadde vært god bil å ha, men som noen sa her inne så skal man ha en slik bil kan man ikke tenke på bensinforbruk.

"Må bare fylle tanken når den er tom"

 

Blir fort dyrt med en sånn bil da ja...

(X) 95 Ford Mondeo 2.0l 16V

(X) Fotgjenger

(X) 93 VW Golf III 1,8l

(X) 85 Audi 80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legger jeg inn crusekontrolle på 100km/t så super min unna 1,2-1,3 liter.

Små kjøring/ bykjøring 1,8 til 2 liter.

Banekjøring 8-8,5 liter...

 

Når du har 500 hester så skal de ha mat.. ferdig med det.. nytter ikke å grine når man fyller tanken...

 

Her i Norge blir man ikke stoppet vist man holder 100km/t i 100 sonen med en sånn. Og man ikke har fartssperre.

MEN:

I et annet EU land blir det helvete vist du kjører fortere enn 90 km/t..... I KNOW..!

Paal C.

Ram SRT 10 "Lekebil"

Ram 2500 Heavy Duty "Arbeidshest"

http://www.HPComposites.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egentlig er det ikke så stor fordel med lastebil regga bil, EU kontroll hvert år, må ha med 3 kjettinger vinterhalv året, koster mere å passere bommer med, fartsgrense satt til 80km/t selv om skiltet viser 100 å du ikke har fartsperre.

 

Fordelen med at disse ble tatt inn som liten lastebil var avgiftene.

Husk at når disse kom inn til landet så kostet de rundt 520 000 kr. Da inkl mva.

 

Nå får du de ikke inn på den måten lengere... Kan kun taes inn som varebil..på grønne skilter...og DA skal staten ha sine avgiftskroner.

 

Vet ikke helt eksakt hva de ligger på nye i dag.. tipper rundt 800 000 kr. Stiv pris for en tre seter..

 

Så da kan jeg heller betale noen kroner ekstra i bommen.. og til den EU kontrollen en gang i året..

Kjører litt gjennom bommen for vel 250 000 kr..?

Paal C.

Ram SRT 10 "Lekebil"

Ram 2500 Heavy Duty "Arbeidshest"

http://www.HPComposites.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordelen med at disse ble tatt inn som liten lastebil var avgiftene.

Husk at når disse kom inn til landet så kostet de rundt 520 000 kr. Da inkl mva.

 

Nå får du de ikke inn på den måten lengere... Kan kun taes inn som varebil..på grønne skilter...og DA skal staten ha sine avgiftskroner.

 

Vet ikke helt eksakt hva de ligger på nye i dag.. tipper rundt 800 000 kr. Stiv pris for en tre seter..

 

Så da kan jeg heller betale noen kroner ekstra i bommen.. og til den EU kontrollen en gang i året..

Kjører litt gjennom bommen for vel 250 000 kr..?

 

Tenkte på fordeler og ulemper når man kjøper dem her til lands, koster litt mere som varebil, men sparer ikke så mye på å kjøpe dem som lett lastebil, er nok enklere å selge igjen som varebiler også.

Forikringene er det ikke noe å spare på som lastebil, men er vel litt billigere årsavgift?

2004 Dodge RAM SRT-10

1992 Volvo 240GL

1982 Volvo 242T Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Legger jeg inn crusekontrolle på 100km/t så super min unna 1,2-1,3 liter.

Små kjøring/ bykjøring 1,8 til 2 liter.

Banekjøring 8-8,5 liter...

 

Når du har 500 hester så skal de ha mat.. ferdig med det.. nytter ikke å grine når man fyller tanken...

 

Her i Norge blir man ikke stoppet vist man holder 100km/t i 100 sonen med en sånn. Og man ikke har fartssperre.

MEN:

I et annet EU land blir det helvete vist du kjører fortere enn 90 km/t..... I KNOW..!

 

 

ja du tror det? ble akkurat stoppet i 100-sone på E18, med en Dodge Ram 3500, lett lastebil.. visste ikke om at man ikke kunne kjøre raskere enn 80, ingen fartsperre heller.. men lå i 107.. UP kom opp, det ble 2prikker, og 6500kr i bot.. politiet hadde nok utrolig lite å gjøre (suckers..) men likevel, politiet er nazi på ting as. norge er et forbanna kommunistland.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er selv en nybakt SRT10 eier, må si det er en utrolig årstid å handle slik bil på men, pengene styrer alt som vanlig.

 

R-Power, jeg må si jeg er meget misunnelig på det tonneau lokket dit!

 

Selv så står SRT10'en i garasjen for mindre modifikasjoner, men neste del blir nok investering i et sånt lokk, men Autonova ville ha 18500,- riksdaler av meg. Så det er satt på vent i noen måneder, er ikke bare bare når mesteparten av inntekten går til forsikring og bensin.

 

Kan legge ut noen bilder når Ram'en er ute av garasjen igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Nice bil du har der Ricardo!

Hva slags vinterdekk kjører du med? Dimensjoner og merke?

Hvordan oppfører den seg på vinteren?

 

Husker ikke merke i farten, kan sjekke i morgen, dimensjonen er ihvertfall 275x60x20. Men det ser jo ut som om det er 17" felger jeg kjører på.

 

Hvordan den er på vinterføret er en annen sak, bruker den minst mulig. Måtte kjøre den 22mil for et par uker siden, med skikkelig snøvær, det var ikke veldig morsomt, bilen spinner i 80km/t ved minste berøring av gasspedal uavhengig av gir.

Må hele tiden passe på gassbruken, ble utrolig sliten av å kjøre i tungt snøvær.

Så den står for det meste i garasjen og koser seg, hadde den ut når jeg byttet delene, det er det eneste.

 

Men nå ligger det snart nye deler på posten så da blir det vel en tur til en litt større garasje tenker jeg.

 

Kunne forresten tenkt meg det Tonneau coveret og planinlegget ditt!

 

Men det er litt for stort til pengepungen min i disse nedgangstider. Autonova tar 18 store høvdinger for et Tonneau cover, men kanskje til sommeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår