Gå til innhold

5ledninger fra forsterker for høypass tilkobling.

Ranger emnet


svein-ivar

Anbefalte innlegg

Driver å skal koble opp min gamle Legacy LA140 forsterker (4-kanaler) opp mot mine 2 GAS høytalere. På denne forsterkeren skal det IKKE kobles RCA kabler mellom spiller og forsterker hvis høypass skal brukes ettersom RCA inngangene på forsterkeren er for lavpass, hvis jeg har forstått forrige eier rett.

Men istedet følger det med en liten kontakt som skal inn i forsterkeren med 5ledninger ut. Det er altså: 1-CH(+), 2-CH(+), 3CH(+), 4CH(+), jord (bare 1 ledning).

 

Hva skal de kobles på? Har aldri vært borti forsterker som ikke skal ha RCA kabel fra spiller før..

1987 Volvo 740 Turbo Squirta + div mod

1987 Volvo 740 GLE Brukskjerra...

Div..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jord skal vel på minus på subbene og 1 ledning (+) fra en av kanalene skal på plusseb\ne på høyttalerne.. er felles jord så pluss på hver front skal inn på ch 1 og 2 åsså pluss fra hver rear skal inn på ch 3 og 4 på forsterker...

 

mn beste er at du kobler opp rca fra spiller da... lavpass spiller ikke noe rolle på rca.. du har jo delefilter på forsterkeren... koble rca du så slipper du noe styr med kobling av høyttalerkabler helt baki. lettere med en signalkabel:)

Team Low And Slow

- VW Bora 1.6 2000 - Ford Sierra 2.0L

x Mazda 323 1.6 1989 x Volvo 360 B19 1985

x Mercedes 190 2.0 1984 x Audi 80 1.6 1982

x Mazda 626 2.0 1987

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spilleren er en Alpine 9857R.

 

Nå skal dette på to 5,25" som sitter foran da. Prøvde å koble opp først som jeg gjør med alle forsterkerne jeg har hatt (med RCA selvfølgelig), men da ble det ikke noe lyd. Strøm, jord, remote fra spiller, rca fra spiller til forsterker(3 utganger bak på min spiller, brukte front), og kobla opp mot høytalerne. Men som sagt ikke noe lyd uansett hva jeg gjorde..

Er en ræva forsterker virker det som. Eneste man kan justere på den er Gain og en X-over bryter...

1987 Volvo 740 Turbo Squirta + div mod

1987 Volvo 740 GLE Brukskjerra...

Div..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På denne forsterkeren skal det IKKE kobles RCA kabler mellom spiller og forsterker hvis høypass skal brukes ettersom RCA inngangene på forsterkeren er for lavpass, hvis jeg har forstått forrige eier rett.
Dén var ny... vil tro det er sludder. Prøv, ikke noe kan gå galt.
jord skal vel på minus på subbene og 1 ledning (+) fra en av kanalene skal på plusseb\ne på høyttalerne.. er felles jord så pluss på hver front skal inn på ch 1 og 2 åsså pluss fra hver rear skal inn på ch 3 og 4 på forsterker...
Ja, med en gammel 80-tallsspiller fungerer nok det greit, den gang det var felles jord på det meste. Idag er det vel en fin måte å ødelegge spillerens forsterker på, kan ikke huske når jeg først leste i en bruksanvisning at høyttalerutgangene på en spiller IKKE skal kobles sammen...

 

Uansett er vel ikke den forsterkeren noe bedre eller kraftigere enn den innebygde forsterkeren i spilleren...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår