Gå til innhold

Batteriproblemer


RoadKing^

Anbefalte innlegg

Min 91 lancer har plutselig fått et flatt-batteri problem! Det startet en dag da batteriet mitt var flatt, la ikke merke til noe ang. lys eller anlegg eller noe som gjorde at det skulle vært flatt i utgp. men okei.. Så fikk jeg hjelp til å starte med kabler, lot kablene stå på en stund mens den andre bilen kjørte på med litt høyt turtall..

 

Så kjørte jeg rundt i en halvtimes tid, og skulle parkere, men da var det helt flatt igjen sekundet etter. Jeg kjøpte nytt batteri, satt det i, funka fett i 2 dager, men etter den andre natta.. så var det flatt det og!! Jeg fikk hjelp nok en gang, til å starte.. kjørte rundt i 3 kvarter uten anlegg (koblet fra batteriet), lys, alt.. Kjørte hjem, flatt IGJEN!

 

Fikk nok en gang hjelp til å starte, kjørte fra Oslo til Tønsberg med bilen for å sette den fra meg, uten lys stort sett osv.. Kom meg hjem.. var nødt til å bruke bilen et par timer seinere, da startet den plutselig fint igjen! Dro å trente, kom hjem, skulle sjekke en time seinere.. flatt igjen!

 

Ladet batteriet helt fult over natta.. Brukte bilen en liten tur i dag (10 min), uten anlegg osv seff. Fikk en som har peil til å se på det.. Fant ut at en kontakt hadde detti ut av dynamoen, satte den i, men dynamoen ladet ikke veldig godt sa han.. Så har bilen stått stille i hele dag fra 2 til jeg bare skulle sjekke om den startet igjen i 12. tida på kvelden.. og da var det nesten flatt igjen (kunen ikke starte, men nappa litt i tenninga)..

 

Tydeligvis ere noe gærnt med dynamoen og skjønner at denne kanskje må byttes, men hvorfor tømmer batteriet seg selv om bilen står helt stille? Anlegget er koblet fra batteriet.. Displayet er fjernet fra cd-spilleren, lysa er seff av.. Har ikke gjort noen endringer i bilen på 2 år med andre ord, men plutselig så tappes batteriet? Noen som har peiling? Er det forresten et rele på dynaomen man kan skifte?

 

takk =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår