Gå til innhold

Hvit røyk fra 2,0 TDI Ved start og Stopp??

Ranger emnet


Ptrus

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har en Golf V 2005 2,0 TDI. Men når det blir litt kjølig eller fuktig, så hender det at det ryker noe vannvittig hvit røyk under panseret ved den venstre lykten. Det samme har skjedd når jeg har stoppet bilen etter lang kjøring. Hører at det er en motor som surrer å går etter jeg har stoppet bilen og skrudd av tenningen. Noen som vet om dette er forvarmeren til dieselen? Eller noe annet? Røyken kommer inn i kupeèn og det blir grått og jævlig inne i bilen.. :(

___________________

05 VW Golf V,

2.0 TDI - Sportline - Xenon - 18"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe det er nok bare webasto varmeren din.Dieselmotorer i dag er så effektive at de klarer ikke å produsere nok varme så de må ha en webastovarmer for å holde tempen oppe.Er nok eksosen fra denne du ser,ikke farlig i det hele tatt. Du kan tilogmed få bygd den om med fjernkontroll eller tidsur så har du varm bil når du vil;-)

X: ca 50 motoriserte kjøretøy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe det er nok bare webasto varmeren din.Dieselmotorer i dag er så effektive at de klarer ikke å produsere nok varme så de må ha en webastovarmer for å holde tempen oppe.Er nok eksosen fra denne du ser,ikke farlig i det hele tatt. Du kan tilogmed få bygd den om med fjernkontroll eller tidsur så har du varm bil når du vil;-)

 

Hei, takk for svar. Det stemmer at den har webasto med fjernkontroll, men den har jeg ikke brukt ennå:) Men det kan vel ikke være riktig at den skal ryke så mye. I noen tilfeller når jeg stopper ved ett lyskryss, så siger jo denne røyken inn i bilen? Denne røyken burde vel vært ledet bort fra friskluft anlegget? eller?

___________________

05 VW Golf V,

2.0 TDI - Sportline - Xenon - 18"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den blir også brukt til å holde motor/kjølevann varmt siden motoren har så effetiv forbrenning at den ikke genererer nok varme til å varme kjølevannet. Det skal ikke ryke masse men har opplevd det flere ganger på helt nye biler . Skvatt en del første gangen kan du si. Men du kan jo bare ta en tlf eller dra innom en vw forhandler å forklare problemet ,sånn for sikkerhets skyld. Kan jo være noe annet som er galt.Kan jo være at webastoen ikke starter ordenlig har hatt problemer med det på ettermontert webasto .

X: ca 50 motoriserte kjøretøy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Fant du ut hva som var galt? Bare lurte siden jeg har samme bil,bare uten den hvite røyken;-)

 

Nei, har ikke funnet ut. Men det ryker ikke lengre, kanskje det bare var første gang noe ble startet på en stund. Siden det begynte å bli kaldt. Fikk bilen på sommeren, så har ikke kjørt den når det har vært kaldt :) vet ikke noe mer. hehe

___________________

05 VW Golf V,

2.0 TDI - Sportline - Xenon - 18"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår