Gå til innhold

Trenger hjelp til mapping av Megasquirt og bredbåndslambda

Ranger emnet


Almar84

Anbefalte innlegg

Er ganske forvirret i all den informationen som ligger på megamanual siden da bildene ikke stemmer med min skjerm. For det første får jeg ikke installert megatune riktig, Har megasquirt II 2,3 i bilen men datamaskinen sier 2,6... Har prøvd å installere på nytt men da mistet jeg alt og nå mangler den en fil for å starte programmet. Kan begynne med at motoren går, men aldeles alt for feit, og jeg har ingen aning hva jeg skal begynne med. Har fått lagt til verdiene fra spjeld sensor men det er stort sett alt.. Tenninga kjører jeg via EDIS4 og er grovjustert med å vri på triggerhjulet. Motoren er 1256 kubikk og er orginalt på 55 hk med forgasser. Injektorene er hentet fra rekord 2,2i. Har også prøvd å montere breibåndslambda men men.. Den viser 15,1 uansett om motor er i gang eller ikke, noen som kan hjelpe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått hjelp til å få datamskinen opp å gå.. Men trenger hjelp med mappinga. Tenninga justerer seg ikke, den står på 10 grader fortenning uansett turtall, bruker edis4 med 36-1 triggerhjul. Skal ikke tenninga kunne justerest med trigger wizard? En annen sak er breibåndslamdbaen som står fast på 15,1. Av og til virker den så jeg får lest av, da ligger luftblandinga på 8-9. Men slar jeg av og på denne står den fast igjen på 15,1.

Setter meget stor pris på hjelp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ms 2. kommer ikke inn med pc på lambdaen. Hvilken kontakt skal jeg bruke her forresten? inn eller out? Har fulgt monteringsanvisningen til pungt og prikke. La lambdasonden brenne seg ren først som anvist. Alt er fulgt etter papiret men men.. Ja jeg har fått inn Innovate LC-1 på ms menyen. Men uansett så skal jo måleren vise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • 1 month later...

Jeg har en stk LC-1 i min bil, den har fungert høvelig smertefritt! Har fått knappen og dioden fint innfelt i dashboardet.

 

Har derimot ikke prøvd å koble den til pc.

 

Mvh

Gunnar

Bodø

:volvsmile

*83 Volvo 240 B21a

*90 Massey Ferguson 3060

Kjør hardt, kjør stil, uten tvil :D

Min bil:http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=148665

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår