Gå til innhold

Bilkjøp i juni, kontrakt og årsavgift er ikke betalt

Ranger emnet


k1m_-_

Anbefalte innlegg

Kjøpte meg en BMW E30 CAB i juni, Vi skrev da under på en kontrakt der det sto at All skyling årsavgift er betalt av selger, og at kjøper ikke har motatt kvittering.

 

Nå 3mnder etterpå har jeg motatt en regning på årsavgiften, ringte rundt for å skjekke om dette kunne være en feil, men det var det ikke.

 

Har enda ikke kontaktet selger med dette, vil først vite hvilke rettigheter jeg har og hvordan jeg skal gå frem dersom selger nekter å betale årsavgiften.

 

Har en mistanke om at det kan bli problemer med å få pengene fra selgeren da han virker som en "Luring" som jeg velger å kalle det.

 

PS: har selv betalt årsavgiften nå for å slippe å få skiltene klippt av.

MB190E 2.0Sportline 1991

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden du har skrevet kontrakt og i god tro kjøpt bilen med den forutsetning at årsavgiften Er betalt. er det grei skuring... Forlang penger av selgeren.. Men uansett, dette burde du vel nesten ha sett på skiltene så sent på året eller? evetuelt sjekket opp i diverse registre.

 

Mutter kjøpte en omega av en som påsto årsavgifta var betalt.. Oblatene var klippet og limt med... Regnr, strek kode og farge var "rett" Men årstallet var så dårlig skrevet med tusj at det halve kunne vært nok.. busted.. Tok nøyaktig 1 døgn før mutter hadde penga i hånda i alle fall.. Litt hard i kjeften hadde bror riktig nok vært.. men det odnet seg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

:boxers står svart på hvitt at det er eier 1/1 som er ansvarlig fro innbetaling av årsavgift, selv om bilen hadde vært solgt til deg i f.eks april uten betalt avgift hadde forrige eier vært pliktig til å betale, med mindre dere hadde en kontrakt på at du skulle betale.

Du har alt på din side sånn sett, men om det er en skrue er man kanskje like langt da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det stemmer, så lenge han var eier 1 i 1 så er det han det går på, men nå har du jo betalt for å slippe at noen klipper skiltene dien, og det ville jo jeg også gjort. om det var ekte oblater på bilen, så har han jo ikke kunnet fått dem uten at avgiften var betalt. det skal jo stå 2009 på dem. det eneste du kan gjøre er å kreve penger fra ham, og hvis han ikke vil betale eller kan betale, tror jeg du kan sende ham krav tre ganger, så snakke med namsmannen for å sende en husker ikke hva det heter en privat innkreving som namsmannen sender. så lenge det kommer klart fram av kontrakten at det er han som skal ha det kravet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Litt gammel tråd, men til alle dere som påstår det er eier 1.1 som er ansvarlig... Det er feil.. Utdrag fra toll.no:

 

samsvar med § 16-40 i lov om betaling og innkreving av skatte- og avgiftskrav av 17. juni 2005 nr. 67, er ny eier av kjøretøyet solidarisk ansvarlig med tidligere eier for siste forfalte termin av avgiften.Tollregionen fordeler derfor ikke avgiften mellom tidligere og ny eier.

 

Så her e det nok det som skrives på kontrakten som blir det gjeldende, jepp, snakker av egen erfaring her:)

-Terje-

 

99 Passat TDI, Syncro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår