Gå til innhold

for høy co2

Ranger emnet


Per-Henrik

Anbefalte innlegg

Min audi 100 avant 2,3l 1992 modell. Har for stor co2 u slipp fant dem ut når jeg var på eu.

 

den går litt ukjampt på tomgang. o trekker till dårligere en den brude gjør :-P noen forslag ??

 

-tett luft filter er det ikke.

 

lamda sond kansje ?? eller tett katalysator ?

Trenger 16v topp til volvo rød blokk. PM ME...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min audi 100 avant 2,3l 1992 modell. Har for stor co2 u slipp fant dem ut når jeg var på eu.

 

den går litt ukjampt på tomgang. o trekker till dårligere en den brude gjør :-P noen forslag ??

 

-tett luft filter er det ikke.

 

lamda sond kansje ?? eller tett katalysator ?

 

Sjekk det meste...;)

Kan være lambda, men mest sannsynlig når du sier ujevn tomgang, tempføleren som står foran på motoren, 2 stikk, og på tut for slange til radiator.

 

Går den fint når den er kald ?

Da er det mest sannsynlig denne.

MEN alt bør være i form, filter, plugger olje etc.

Om den har like høy co med ny giver, kan det være lambaen.

Den har biltema, likevel kan det hende du må grunnjustere blandinga/co'n på luftmengdemåleren.

 

Vel..sjekk tempgiver først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk det meste...;)

Kan være lambda, men mest sannsynlig når du sier ujevn tomgang, tempføleren som står foran på motoren, 2 stikk, og på tut for slange til radiator.

 

Går den fint når den er kald ?

Da er det mest sannsynlig denne.

MEN alt bør være i form, filter, plugger olje etc.

Om den har like høy co med ny giver, kan det være lambaen.

Den har biltema, likevel kan det hende du må grunnjustere blandinga/co'n på luftmengdemåleren.

 

Vel..sjekk tempgiver først.

 

Mye fornuftig her RoarS:) Bare en advarsel til trådstarter: Ikke juster CO/blandeskruen på luftmengdemåleren uten at du vet hva du driver med!

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye fornuftig her RoarS:) Bare en advarsel til trådstarter: Ikke juster CO/blandeskruen på luftmengdemåleren uten at du vet hva du driver med!

 

Liten mening i bare å justere på den...skal lite til, stort utslag, så har man ikke co måler tilgjengelig er det nok best å få et verksted til å gjør dette.

Hullet på luftmengdemåleren er vel plompert i utgangspunktet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker takker :-D

 

co måler er tilgjenlig :-D viste ikke at det var justerings skrue på den motoren.

 

Men når man har kjørt med feil blanding en stund. så er vell ikke det helt sundt for katalysatoren ??

 

 

Er vel ikke det, den brenner opp om det kommer tilstrekkelig nok ubrent bensin i den.

MEN fjern den ;)

Justerskruen sitter på luftmengdemåleren, er plombert, i plasthuset.

MEN sjekk alle andre ting først tror jeg =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår