Gå til innhold

Vurderer Passat 3B/3BG. Noen tips?

Ranger emnet


Protrek

Anbefalte innlegg

Tips:

 

Hell på en flaske QMI girbehandling før du bytter kasse. Dette stoffet har jeg lest mange eventyr om og har selv opplevd et. Mulig du og opplever et eventyr om du prøver :)

 

http://www.qmi-norge.no/sider-bilogmc/bilogmc-prod.html

 

Den ligger alt å godgjør seg i kassa. Ble bedre med den ja, men så lenge lyden ikke forværrer seg, kommer ikke jeg til å gjøre noe mere. For kassa fungerer meget bra den, untatt den lyden da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...
  • Svar 69
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Denne ser ut som om den må bytte reg reim ganske snart. Kostet meg kr16000,- for bytte av alle reimer og strammehjul!!!!!!!!

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

*******************************************************************

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Hei.

Noen som har noen tips til felger på passat som ikke koster kjempe mye?

Mvh Einar.

 

Dekklåven, de har annonser på finn.no. Ellers så har vi Sharif, byttdekk.com og interdekk.com feks :)

- 07 mod. Mitsubishi Outlander 2,0 DI-D

- 02 mod. Audi A6 3,0 Quattro

x 02 mod. VW Passat Highline 1,9 TDI

x 00 mod. Mercedes E200 Elegance

x 96 mod. Mitsubishi Galant 1,8 16V GLSi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 months later...
Heisann!

 

Har hørt at på en type årsmodell passat tdi skal turboen streike etter ca 200.000?

 

Noen som vet mere om dette?

 

Hei

Tror ikke det, min er kjørt 250000 (har hatt bilen siden 112000) å den har orginalturboen, men hadde noe skrul med turboen på ca 220000, kjørte da en rens på dieseltanken, og siden har den fungert utmerket. Å bilen går mye tungt lastet, både med campingvogn om sommeren , og ellers stort sett full bil. Å jeg bruker alle 131 hkene ja

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Tror ikke det, min er kjørt 250000 (har hatt bilen siden 112000) å den har orginalturboen, men hadde noe skrul med turboen på ca 220000, kjørte da en rens på dieseltanken, og siden har den fungert utmerket. Å bilen går mye tungt lastet, både med campingvogn om sommeren , og ellers stort sett full bil. Å jeg bruker alle 131 hkene ja

 

Ok, er noen som har sagt dette, men usikker på om kilden er så god.

 

Men i disse usikre dieseldager da dieselen ikke er så bra som staten sier, hva som er best og satse på av 1.9 tdi eller 1.8T?

 

Noen kjente problemer/fordeler med disse to motoralternativene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nå gått til anskaffelse av en VW Passat 1.9TDI Highline 2004 mod! Eller rettere sagt, den kommer med hurtigruta på Tirsdag eller Onsdag. :)

 

Har gått litt langt, men både turbo og gearkasse er bytta, samt regreim for 30.000 km siden. Komplett servicehefte er også stemplet. EU ok til aug 2013.

 

Tidligere drosjebil.

 

Jeg mener ihvertfall at jeg har valgt riktig, og jeg kan og skru bil om det skulle skje noe. er ikke hver dag en finner 2004 mod highline til under 50.000?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår