Gå til innhold

Kjøpt meg ny Focus


Frakk2000

Anbefalte innlegg

Underlig billige biler dette?

 

Vel uansett, kjøpt meg en 1999 Ford Focus 1.6 Trend, foreløpig storfornøyd, ingen rust, meget fint interiør og alt er bare kos.

 

Eneste jeg har å utsette er at det er to forskjellige dekktyper foran, forrige eier hadde visstnok kjørt på en spiker og kun byttet det ene dekket. Merker dette når jeg kjører, så jeg tror nok det blir bytte av dekk. Meeeen, vurderer å kjøpe alu felger med noen fornuftige dekk.

 

 

Spørsmålet mitt er, hva er orginal alu felg størrelse på Focusen? 16" ? (16x7 f.eks?)

 

Hva med dekk dim?

 

Har også lagt merke til at ytterspeilene virker litt løse, eller dvs, i litt høy hastighet, eller ved litt ruglete underlag, så vibrerer de litt? Mulig jeg bare er kresen her ;D

 

Men steike så digg bilen er å kjøre, fast og fin! Noe annet en den gamle Ibizaen jeg hadde :D (Edit: Merker at den er litt høyt girt, har de planlagt at den skal bryte lydmuren? :D )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en 2001 stasjonsvogn. Origialfelgene på den er 15x7.. Men jeg har kjøpt 17x7.. kjører med 205/40 zr17 dekk. funker fint det :)

 

Speilene mine vibrerer å.. når jeg kjører full guffe på anlegget.. :)

VW Polo 1,3 1986 RIP, Ford Focus 1,6 2001 RIP, Mazda 323 1,6 1990 Solgt

Ford Mondeo 2,0 TdCI 2005

Ford Focus 1,6 2001, Solgt

Ford Galaxy 2,0 TDCi 2011

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke fått tatt noen bilder enda, skal shine den opp litt ekstra. Ga 52 000 for den. Har gått langt(190 000 *host*), men ekstremt fint holdt. Lukter ny bil enda ;)

 

Bytta det ene dekket i går, viste seg at det andre dekket var temmelig nytt, med plenty av spor. Fikk balansert de og vibrasjonene forsvant.

 

Storfornøyd så langt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår