Gå til innhold

2.0 tfsi 180 hk eller 2.0tdi 170 hk

Ranger emnet


mjepson

Anbefalte innlegg

Skal til innkjøp av Audi A5 og trenger hjelp til å velge motor.

 

2.0 tfsi 180hk med 320nm eller 2.0tdi 170hk 350nm

 

Har 2.0tdi 140 remappet til 185hk på a3'en idag og er veldig fornøyd med kraften i den. Nå planlegger jeg ikke å chippe A5'en pga garanti.

 

Er det på tide å bytte til bensin når NM nesten er likt?

Audi A3 8P 2.0 TDI S-Line Bluefinned

*sold* Polo 1.4 16v

*dead* Polo 6N 1.6 8v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først må jeg si at jeg ikke kjenner noen av disse motorene.

 

Men for min del ville jeg valgt bensinmotoren. Skal man se på det økonomiske ved kjøpet, vil nok diesel motoren være billigere i drift (pga av mindre forbruk).

Hvordan er forskjellen i innkjøpspris?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kun kjørt audi a5 med 1.8tfsi.

Det var 170hk utgaven og jeg må virkelig si at jeg ble positivt overrasket. Den dro fint gjennom hele registere og kan også dras en del lenger enn en diesel motor.

Jeg kommer nok til å gå for 1.8t eller 2.0tfsi (sist nevnte om jeg ender opp med å importere pga co2 utslippet).

 

Jeg har til info kun kjørt 2.0 tdi 140hk og sammenligner mot denne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har prøvd begge motorene men i passat cc og a4.

 

Veldig imponert over den nye 160hk tfsi motoren. dieselen har som nevnt lavere forbruk men også en kjedeligere motor til denne bilen vil jeg tro. Så lenge du ikke skal vurdere å chippe motor vil dieselen være veldig trang i registeret og du vil måtte gire mye under aktiv kjøring.

 

En A5 skal i mitt synheller ikke ha diesel lyd.

Ville gått for bensin utgaven jeg og kanskje et litt morsomt effektanlegg =)

(jeg går for denne motoren i nye scirocco nå)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår