Gå til innhold

Kjøp av GSX, trenger litt råd fort!


andakanda

Anbefalte innlegg

igår var eg og såg på ein 98 modell EClipse GSX, her i norge

 

bilen var fin utvendig og godt holdt, men var et par småting som eg har spørsmål om. skal ta NAF test på den selfølgelig, før eventuellt kjøp

 

Står ein uoriginal dynamo i bilen, motorlyset lyser ENGINE CHECK ( gult advarselslys ) , selger påsto dette var pga den uorginale dynamoen , synes dette hørtes veldig rart ut , men kan dette stemme ?

 

Det var 2 små lekkasjer fra motorblokken, kan vere ein bagatell , kan vere alvorlig...

 

 

Liten lekkasje i fleksi-koblingen framme under bilen, ubetydelig bagatell antar eg.

 

Litt slark i eine hjullageret forran, og eine foringen var dårlig.

 

Clutchen var dårlig. Dårlig oppfulgt på service-hefte på alle mulige deler.

 

 

Selger skal ha 220 000 for bilen.

 

 

Noen gode råd? tenker spesielt på motoren , engine check lyset osv

Mitsubitshi Eclipse 97 GSX, 2.0 - 220hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får håpe det ikke er noe alvorlig med bilen. Det får du jo se etter NAF testen forhåpentligvis.

Men min varsel-lampe begynner å blinke når det blir så mange småting.

Med bil har iallefall jeg erfart at det aldri er småting når det først er noe. Når det gjelder dynamoen synes jeg det høres snedig ut at den skal ha noe og si for varel-lampa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er ting som er fult muligt å fikse (kanskje utenom den lekkasja på motorblokka??) Hvilken "fleksi-koblingen" er det snakk om?

Check engine lampa lyser med en gang bilen er under 99.9% i orden.

Jeg ville nok ikke latt dette stoppe meg ifra å kjøpe bilen, men jeg ville prøvd å pruta meg litt ned ved hjelp av disse "funna"

97 Eclipse GSX

 

97 BMW 523ia E39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår