Gå til innhold

Kobling av Memphis 4000Watt RMS forsterker!

Ranger emnet


Xanderion

Anbefalte innlegg

Jeg har en Memphis 16-MCD4KW:

 

* 1000wattx1 @ 4 ohms

* 2000wattx1 @ 2 ohms

* 4000wattx1 @ 1 ohm

* Bridgeable In Pairs

* requires external bridging module (16-BRIDGE)

* Built-in Fully Variable Low-Pass Crossover

* Variable from 50-250Hz

* Built-in Fully Variable Sub-Sonic Filter

* Variable from 20-50Hz

* Optional Wired Remote Gain (16-MCRG)

 

Denne skal ha to stk. 50mm2 kabler trekt til batteriet og to stk. 50mm2 kabler til jording.

 

Men jeg har også en kondensator med 35mm2 innganger som jeg gjerne vil koble på i tillegg.

Skal jeg bare bruke strømsplitter?

 

Og jeg har planer om å oppgradere kabelen som går fra dynamo til batteriet... Hvilken størrelse bør den være?

 

 

 

Og en ting til! Noen som vet hvor en får tak i remote til denne forsterkeren? :P

 

=D

[ Daniel Nilssen ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg har planer om å oppgradere kabelen som går fra dynamo til batteriet... Hvilken størrelse bør den være?

Ikke la det bli med planen bare... :D Ikke nødvendig å regne på størrelsen, sett på så tykk kabel du greier/har, enkelt og greit. Og ta jordingskabelen i samme slengen.

 

Og bruk heller kondensatoren på forsterkeren til frontsettet, den vil nok bli ganske så arbeidsløs i det oppsettet her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hjelpen gutter ;P

 

Men hva skal jeg gjøre med en 15F Stinger kondensator til 2000kr da? :P

(Kjøpte den da jeg ikke "visste bedre" for ett halvt år siden :P)

 

Jeg trenger vel ikke 2stk. 50mm2 jordingskabler på batteriet også?(Kanskje dumt spørsmål =P )(Har ett apollo 1350amp batteri med 75a/h)

 

Forsterkeren trenger en 500ampere sikring. Men hvordan skal jeg koble de to 50mm2 kablene til noe sånt? Bruke 2stk 250amp sikring på hver kabel? (med andre ord, 2 kabelkit, 2sikringsholdere)

[ Daniel Nilssen ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hjelpen gutter ;P

 

Men hva skal jeg gjøre med en 15F Stinger kondensator til 2000kr da? :P

(Kjøpte den da jeg ikke "visste bedre" for ett halvt år siden :P)

 

Jeg trenger vel ikke 2stk. 50mm2 jordingskabler på batteriet også?(Kanskje dumt spørsmål =P )(Har ett apollo 1350amp batteri med 75a/h)

 

Forsterkeren trenger en 500ampere sikring. Men hvordan skal jeg koble de to 50mm2 kablene til noe sånt? Bruke 2stk 250amp sikring på hver kabel? (med andre ord, 2 kabelkit, 2sikringsholdere)

 

Selg den kondensatoren du, det er sikkert noen som vil ha den ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvist du bruker en 250ampere sikring på hver kabel så blir det halvparten av hva du trenger... trur jeg

Uhm, eller.. Du trenger en helvetes kabelboks hvor du fører ledningene sammen, blir ustabilt med to paralelle sikringer uansett.

 

Forhandleren sa jeg måtte bruke 2stk 250amp sikringer i samme sikringholder... Men han skaffa meg en sikringsholder! Så det problemet er ute av verden =P

[ Daniel Nilssen ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår