Gå til innhold

Skulle selge bilen - om håndpenger og depositum

Ranger emnet


245tic

Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg satte bilen min til salgs, en fyr ringte sa han skulle ha bilen, han kom å kikket på den og syns den var helt grei. Han sa så at han tar bilen men får ikke hentet den før dagen etter. Han ga meg da 5tusen der å da og da skulle jeg vaska bilen rive av sotingen osv så skulle han overføre resten på kvelden vi skrev salgsmelding osv. Han kom ikke dagen etter han ringte heller 2dager etterpå å sa han ikke kunne kjøpe bilen alikvel pga han var blakk... var snakk om ca4tusen til. I mellom tiden av de dagene ringte det 3-4 andre stk som ville ha den men da sa jeg bilen var slogt. å nå er det ingen som har ringt på 5-6 dager.

Han ga meg jo håndpenger på at han skulle ha bilen osv å nå krever han alle pengene tilbake. Burde jeg levere alt tilbake? Nå har jeg jeg tapt på en annen bil jeg egentlig skulle kjøpe pga han sa jo han tok bilen.. mhmmmmm...

wirrumen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 106
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det er det jeg mener også. Men da kommer han å sier. Bare gi meg tilbake pengene, å skal vi begynne å krangle så går vi utifra hva som står i kontrakten.!! Men i kontrakten står det bare kjøpsum: Kontant og kontonr mitt. så hvis han ikke hadde alle pengene på konto i morgen så gikk han videre med dette. Hva skal han gå videre til??????

 

Veldig kjedelig når han sier han tar bilen også kommer han 3dager etterpå å sier han ikke har råd. Idiot

wirrumen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er frivillig å betale håndpenger. Det er noe man gjør for å sikre at gjenstanden ikke blir solgt til noen andre. Velger man å betale alt man eier og har som håndpenger så er det ingen andre sitt problem. Han hadde ikke fått tilbake 50 øre av meg.

Skal han gå videre med saken er nok en psykolog stedet å gå.

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja nettopp... jeg gidder ikke å betale alt tilbake da jeg ikke har fått noen henvendelser på bilen nå på mange dager, den helgen han var å sa han skulle ha bilen ringte det jo nesten i et sett, men det er vel typisk det... Bare litt kjedelig hvis han er hissig figur å blir veldig forbanna da, men han sitt tap.

wirrumen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av og til er folk så teite i hodet at man blir nervös!

Håndpenger har han betalt for at sikkre at du ikke selger bilen videre. Du har ikke solgt bilen og har da holdt din del av "avtalen".

Du har muligens gått glipp av et salg ved at dette brödhodet ikke har cash nok noen dager seinere hvilket da resulterer i at han skal få seg en lärepenge.

Som sagt tidligere, 5000 er kanskje litt dröyt, men 2500 mener jeg er aksepterbart da han har driti på draget ...

 

/M

Octavia vRS

 

http://www.rsklubben.se

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DU beholder pengene.. why?!.. FOrhåndsbetaling er en garanti på at han skal ha den! om det da i mellomtiden dukker opp flere intr. og du sier at den er solgt, så har du tapt salget..

 

Krever han penger tilbake så har han driti seg ut! behold hele summen du! det er for fjerning av soting og bruk av din tid samt tap av mulig salg til en annen! enkelt å greit!

Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår