Gå til innhold

Spørsmål om MB Sprinter


Otto von Bismarck

Anbefalte innlegg

Hvor lages den?

Og produseres den side om side med Volkswagens LT1?

Produksjonsmetodene og materialvalgene ser i alle fall temmelig like ut for meg.

Grunnen til at jeg spør er fordi en Mercedes-frelst onkel påstår hardnakket at Sprinter bygges i Stuttgart, på samme fabrikk som personbilene, noe jeg ikke akkurat tror er tilfelle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for oppklarende svar, Walter.

 

Jens:

Yrkesbiler får sjelden noen annen form for publisitet enn den dem får gjennom annonser fra tid til annen, og jeg har til gode å se at forhandlere drar frem dårlig kvalitet som salgsargument.

Syns jeg ser det...

Med Mercedes-Benz Sprinter kan du trygt sykmelde deg mens bilen står på verksted. Det vil ta lang tid før vi finner feilen, og lenger tid vil det ta å bestille delene fra Argentina. Du behøver praktisk talt ikke møte på jobb mer.

Min far har hatt et par Sprintere til sin disposisjon. Den første var en virkelig begredelig fattigkasse fra 97 uten turbo.

Elektronikken var bare graut og instrumentbelysningen virket ikke lenge. Der hjalp det ikke stort å bytte pærer og sikringer.

Selv ikke elektronikkeksperten ved merkeverkstedet fikk liv i de pærene.

Bilen datt regelrett sammen på venstre side mens den sto stille på en parkeringsplass. Først trodde vi at det var fjæra som brakk, men det viste seg omsider at årsaken var materialtretthet i bærebroen.

Dessuten falt dynamoen av i fart fordi festeanordningen også brakk.

Hvis det ikke er ryddet i Heggedal i år, ligger sikkert restene fortsatt langs veikanten.

Nå har han en ett år gammel turbodiesel til sin disposisjon.

En veldig fin minibuss, faktisk, som i motsetning til forgjengeren er ganske god å kjøre.

Hadde det bare ikke vært for at dieselpumpa daua ved 25.000km og at noe stjeler strøm, for batteriet er faen meg flatt flere ganger i uka.

 

TurboPolo: Hvor mange hester kan det være snakk om?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår