Gå til innhold

Skal kjøpe bruksbil.

Ranger emnet


Tempo_Olsen

Anbefalte innlegg

Hei.

Nye krav til bilen..

 

Skal kjøpe meg ein billig bruksbil maks 30.000kr.

Men har litt problemer med og få oversikt over hvilke biler eg skal se etter, har tidligere sett ein del på Mazda 323, Volkswagen corrado g60 og Dodge shelby daytona.

 

Vil ha bil med denne typen bakende (coupe) men det kan gjerne verre 4dørs.

Må verre litt hester og gøy og kjøre, helst bakhjulstrekk men fremhjulstrekk og firhjulstrekk er og greit.

 

Spør viss derre trenger noe meir info om hva eg søker!

 

Nye krav til bilen..

 

MÅ verre bakkhjulstrekk!!

Må verre manuell girkasse.

Må ha noenlunde sprek motor.

Og så må det ikkje verre noen vanlig bil, vil ha ein bil som skiller seg litt ut.

 

Har sett litt på dei tidligere nevnte bilene også har eg begynt og se etter Opel Monza

Beklager eventuelle skrivefeil..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finner ingen legacy med coupe bakende..

Vet at ordet coupe egentligt ikkje har noe med utseenden og gjøre, men vil ha bil med bakende som ein vw coraddo eller mazda 323f.

 

http://www.bilforumet.no/corrado/182838-corrado-rsr-kusma.html

Legger ved ein link til corradoen som tilhører Dans2ur her på forumet for og visse hvordan disse ser ut.

Håper dette er greit viss ikkje så kan tråd eier ta kontakt så blir linken fjerna!!

Beklager eventuelle skrivefeil..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Verken VW Corrado eller Mazda 323 er coupe-karosserier (slik du også nevner selv), snarere hatchback eller liftback. Coupe-karosserier har en knekk mellom c-stolpe og bakenden, altså et mer eller mindre definert horisontalt koffertlokk, noe verken Corrado og 323 har. 5-dørs biler med samme karosseriform som Corrado og 323 kalles som oftest kombi-coupé.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nuvel. Er ikke rart du ikke klarer å bestemme deg, når du har så diffuse ønsker/krav... Du nevner 3 vidt forskjellige modeller, helst coupe, men 4-dørs er også greit. Helst RWD, men FWD og 4WD duger også. Med de kriteriene du har nevnt, har du vel dekket brorparten av biler som ligger for salg på finn.no! :)

I'd rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy! -Tom Waits

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Har forandret litt på kravene til bilen:

MÅ verre bakkhjulstrekk!!

Må verre manuell girkasse.

Må ha noelunde sprek motor.

Og så må det ikkje verre noen vanlig bil, vil ha ein bil som skiller seg litt ut.

 

Har sett litt på dei tidligere nevnte bilene og Så har eg begynt og se etter Opel Monza, Ford Capri, Mazda 929, Mitsubishi starion, Bmw 325.

Beklager eventuelle skrivefeil..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke bare Volvo.....Volvo er hverken flashy eller særlig fine biler, men faen for noen egenskaper da!? Man kan føle seg trygg der man er omgitt av ca 2 tonn svenskestål, Motorene trenger så godt som aldri service (snakker om alle eldre modeller), Det FLYTER av billige deler som er lette å få taki om noe paradoksalt nok skulle gå i stykker, en stv Volvo har maaaaasse plass baki, en kompis flytta leiligheten sin i 2 turer med en gammel 740 (Ja det var mye å jeg trodde det faen meg ikke selv), De bruker akkurat "nok" med bensin å ikke for mye.

 

Hva mer vil du egentlig ha, still deg selv spm..Vil jeg ha en bil som FUNKER, eller vil jeg ha en bil som jeg skal like utseendemessig/ryktemessig.

 

Hvis du finner ut at du vil ha en NYTTIG bil så kommer du fort til å glemme all dritten av Bmw å Honda å Opel, alle disse har hverken driftsikkerheten eller personsikkerheten som en eldre Volvo kan tilby.

 

NEI!!! Jeg er IKKE Volvo-fan..så hvorfor anbefaler jeg Volvo, fordi jeg har funnet svaret på spm jeg nettopp stilte deg over her.

 

Angående du sa øverst, Volvo er drittlett å billig å sette f eks en turbo på...De skiller seg FORT ut om du setter ditt eget særpreg på de siden nesten ingen andre har Volvoer som er pynta litt på..Volvo er bakhjulstrekk og har for det meste manuelle girkasser.

 

PS: ordene Pen og bruksbil kan ikke brukes i samme setting...

- RX7 FC3S EUR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår