Gå til innhold

Valg av ny bil, golf v gti, 9-3 aero osv

Ranger emnet


ultra81

Anbefalte innlegg

Hei.

Begynder å bli tid for å kjøpe ny bil igjen, men valget er som vanlig vanskelig.

Kriteriet er at den ikkje skal være gått så langt, og at den må ha fire dører. Må gå bra og, har tidligere hatt en 9-3 Viggen med steg 2. Om det er grevling, om den trekker bak eller på alle fire har ingenting å sei. Har noken kandidata, som er:

Golf V gti

Golf V gt

Saab 9-3ss Aero

Saab 9-3ss Vector med Aerostyling

 

Hadde egentlig ikkje tenkt å bruke meir enn 200.000,-, men skal en ha en V gti må en jo opp i 280.000,-. Går det og, men har en psykisk sperre på å bruke meir enn 200.000:)

Ryker jo fort 30.000,- for å få bilen som en vil, litt trim, bremse, eksos, proff toning osv. Så den mest aktuelle kandidaten av dei nemnte er 9-3ss Vector med aerostyling.

Så, er det noen som har noen andre kandidater mellom 200-300t? Helst nærmast 200:) Om den koster under har heller ingenting å seie.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som om det kommer til å stå mellom en 2003mod 9-3ss aero og en 2005 mod golf gti. Begge bilene har ca lik km-stand (ca 90.000)og er ellers ganske likt utstyrt.

Begge bilene ser bra ut, med 18" osv. Er ikkje interisert i å gjøre noe med bilene, utover muligens chip, understell, bremse og toning. Saaben er steptronic, golfen er manuell.

Vanskelig valg, men er redd det kommer til å bli vesentlig meir grisekjøring med gti`en? Og at sabben muligens er bedre på langkjøring og har bedre plass?

Noen synspunkter på bilene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikkje så veldig peiling. Men ville gått for Golf GT. 1,4l med turbo og kompressor= 170hk. Hadde vert moro. Direkte insprøyting og greier. Så på film om den på skulen i veka. Såg oppbygginga av motoren og kossen den fungera, var interresant, kansje derfor eg ville hatt den.

Men det ser ut som at det blir nedstemt her, tydlig at Saab er det detta folket vil ha. Hehe..!

Old Kadetts never die!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikkje så veldig peiling. Men ville gått for Golf GT. 1' date='4l med turbo og kompressor= 170hk. Hadde vert moro. Direkte insprøyting og greier. Så på film om den på skulen i veka. Såg oppbygginga av motoren og kossen den fungera, var interresant, kansje derfor eg ville hatt den.

Men det ser ut som at det blir nedstemt her, tydlig at Saab er det detta folket vil ha. Hehe..![/quote']

 

Du verden! Direkte innsprøytning og greier! Kan få kjøpe en -84 Volvo av meg hvis det er et mål i seg selv. :) Hehe... Hvis dette er alternativene, hadde jeg gått for Saaben uten betenkningstid. Mye mer bil for pengene, og får lett mye guffe ut av turbomotorene deres. Men vurder en bedre brukt S60 du. Du finner ikke komfort og power som matcher den i VW's program. (Min mening, nå blir det snart grining her...)

I'd rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy! -Tom Waits

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville eg hatt en 9-5, hadde eg kjøpt en 9-5. Men en må då ha 2-3, manuell, nyare en 2002, osv. Bytte turbo, masse foringa osv for å få en bil som er rask og ligger bra på veien. Kunne like gjerne kjøpt meg en ny 9-3 viggen og laga til.

Vil ha en bil som er grei orginalt og kan bli bra uten å gjøre for masse.

Heller meir og meir mot 9-3ss aero, minuset er at nesten alle har steptronic, og er ikkje anbefalt med trim som gir meir enn 400nm. Derfor blir d eventuelt bare en chip eller ppc, som gir omtrent 250hk - 390nm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville eg hatt en 9-5, hadde eg kjøpt en 9-5. Men en må då ha 2-3, manuell, nyare en 2002, osv. Bytte turbo, masse foringa osv for å få en bil som er rask og ligger bra på veien. Kunne like gjerne kjøpt meg en ny 9-3 viggen og laga til.

Vil ha en bil som er grei orginalt og kan bli bra uten å gjøre for masse.

Heller meir og meir mot 9-3ss aero, minuset er at nesten alle har steptronic, og er ikkje anbefalt med trim som gir meir enn 400nm. Derfor blir d eventuelt bare en chip eller ppc, som gir omtrent 250hk - 390nm.

 

ligger en manuell til salgs på finn nå, men skal ha ca 300 tusen for den.

Du skal ikke stjele! Staten liker ikke konkurranse...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du verden! Direkte innsprøytning og greier! Kan få kjøpe en -84 Volvo av meg hvis det er et mål i seg selv. :) Hehe... Hvis dette er alternativene, hadde jeg gått for Saaben uten betenkningstid. Mye mer bil for pengene, og får lett mye guffe ut av turbomotorene deres. Men vurder en bedre brukt S60 du. Du finner ikke komfort og power som matcher den i VW's program. (Min mening, nå blir det snart grining her...)

 

Er forskjell på innsprut og FSI/GDI..

K-Jet innspruten på Volvoen din er ikke helt i samme klasse..

2,0 i Golf 5 GTI er forøvrig verdens første serieproduserte motor med direkte innsprut og turbo..

 

-----

 

Til trådstarter:

 

Ta deg en prøvetur i hver av typene du vurderer, gir deg mye bedre svar enn å høre patrioter for hver modell prate varmt om sitt merke.

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

 

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår