Gå til innhold

hastighet/turtall

Ranger emnet


XperX

Anbefalte innlegg

Så girkasser fra tyskland kan være giret annerledes altså? (For autobahn f.eks).

 

Jeg syntes nemlig min 1992 Audi 100 2.3 E er litt rar å kjøre i forhold til andre biler jeg har kjørt (hater 60-soner, hverken 3 eller 4 gir passer 100 %) Den må liksom ligger mye nærmere 3000 omdr. enn de andre bilene, hvis ikke er det akkurat som om den "napper/hakker" litt bortover. Og det virker litt høyt for min del.

 

5. gir er det sjelden jeg bruker, i motsetning til foreldrene mines Saab 2.3 L.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke noen problemer med å kjøre helt ned til 50kmt i 5gir. :)

 

Skjønner jeg trådstarteren rett så klarer han ikke å dra bilen lengere enn 5000rpm i 3 gir.

Det høres isåfall veldig rart ut synes jeg. alle biler jeg har prøvd, klarer man å dra til rødmerkinga på 3 gir.

 

her tror jeg det må sjekkes litt.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Så girkasser fra tyskland kan være giret annerledes altså? (For autobahn f.eks).

 

Jeg syntes nemlig min 1992 Audi 100 2.3 E er litt rar å kjøre i forhold til andre biler jeg har kjørt (hater 60-soner, hverken 3 eller 4 gir passer 100 %) Den må liksom ligger mye nærmere 3000 omdr. enn de andre bilene, hvis ikke er det akkurat som om den "napper/hakker" litt bortover. Og det virker litt høyt for min del.

 

5. gir er det sjelden jeg bruker, i motsetning til foreldrene mines Saab 2.3 L.

 

Kan ikke være helt i form motoren din...går fint å la min dra helt ned til 16-1700 rpm, i 5- gir.

3000rpm=110km på 5.

 

Dieselutgavene har mye høyere utveksling...f.eks 2,5 tdi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer det RoarS sier, du skal fint klare å dra motoren høyere enn 5k på tredjegiret. Må legge til at med originalkam så er ikke motoren så ekstremt samarbeidsvillig på turtall over 5k. Jeg har trimkam (Velox 272) i min 2.3E, der vil motoren mye mer enn jeg tør ;)

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer det RoarS sier, du skal fint klare å dra motoren høyere enn 5k på tredjegiret. Må legge til at med originalkam så er ikke motoren så ekstremt samarbeidsvillig på turtall over 5k. Jeg har trimkam (Velox 272) i min 2.3E, der vil motoren mye mer enn jeg tør ;)

 

Original kam på min...uten katalysator, litt lettere pusting helt bak, den drar jevnt til 7000.

MEN hvordan ble momentkurven med den trimkammen ?

Forbruk ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke være helt i form motoren din...går fint å la min dra helt ned til 16-1700 rpm, i 5- gir.

3000rpm=110km på 5.

 

Dieselutgavene har mye høyere utveksling...f.eks 2,5 tdi.

 

Jeg skal teste litt i morgen, se hva jeg klarer på forskjellig turtall ;) Har ikke alt i hukommelsen nå. Jeg klarer under 2000 rpm i 5 jeg og, men kan ikke med hånden på hjertet si at jeg tror bilen liker seg der.

 

Det virker ikke som om det er motoren som lager problemer, men drivverket (importert fra Tyskland, og derfor annet drivverk?). Akkurat som den ikke er giret for norske veier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår