Gå til innhold

rykking/kutting


zzxfelix

Anbefalte innlegg

problemer med min ford puma 1.7

fikk bilen ut fra verksted. 2 uker senere rykker/kutter bilen ved kjøring. lysdioden til startsperra lyser, og etter noen meter dør bilen ut. Kan starte, og gå ujevnt i 20sek før den dør igjen. Så kan den fungere i 2 uker, uten noe problem.

 

bytter plugger, sjekker maff, men ingenting. Drar innom kværneland- de finner ingenting.. ber meg kjøre med bilen til den stopper. Ingen feilkoder. flere verksted og ingen finner feilen.

Nå mener de å ha funnet feilen. hjernen må byttes.. hvordan tar den kvelden, helt uten videre? Uansett kan de ikke garantere at bytte av hjerne vil fixe bilen!! noen andre feil som kan ha oppstått?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...
  • 3 weeks later...
  • 4 weeks later...

Har du vært på Melhusbil??

Er bilen din orginal da.. Du har ikke chippa liksom??

Jeg hadde å problem med min men det etter trimming da...

Men få de til å søke mens du kjøre bilen..Jeg ba de til å gjøre det på min..

 

Jeg ville funnet ut av feilen før de bytte hjernen værtfall.. slik koster også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

bila e fiksa no.. men holdt no på te høstn 08..

D som va feiln va at når Bilradiospesialisten hadd montert alarm te mæ, så hadd dæm trukke strømledning inn te biln og ikke tetta mansjetten dæm gikk igjennom godt nok.

Så da gikk vann langs ledningen og inn i bilen dær hjernen ligg. Den ble kortslutta av vanne. Men når d her va ordna så fortsatt feiln. Så te slutt va d en strømledning fra batterie te sikringeboksn som d va dåli kontakt på. Om d va hovedfeiln e d vanskeli å si. Men d e d æ alltid trudd.

 

Men på Melhus Bil ment dæm først at d va en kontakt te motorn som d kom vann inn i, så dæm villa legg nytt ledningenett i hele motorromme!!! og så mått æ ha ny hjerne utn at dæm visst at d va feiln først. Og den koste ny 12.000 montert, men dæm kun ikke garanter nå, men skull ta d derifra hvis d ikke va feiln..D va jo sinnsykt!!

Men bila mi hadd vært inn dær ca. 8 gang. Først fant dæm aldri feiln, så ment dæm at den va fiksa, så æ fikk den tebake og etter 2-3 daga stoppa den og mått bli taua tebake. my mått dæm jo ta på egen regning, men dæm fant jo hele tia nå nytt dæm ment æ mått betal for! Så d va et sinnsykt opplegg.. men fikk tbake te meste fra bilradioen. Men som æ sa te kundebehandleren på melhus bil: håpe æ aldri må tbake hit igjen!!

Værste kundebehandlern æ nånn gang har opplevd! æ mått tru me advokat te og me før han ga sæ. Så æ fraråde folk å dra dit. Dra på Kverneland i stede..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår