Gå til innhold

Bilakamediet, nye erfaringer?

Ranger emnet


Mac

Anbefalte innlegg

Mye mulig. Men det her er relatert til bilsalg i mye større grad. Også er det vel endel lettere økonomi på bilakademiet enn på feks BI, for de som sliter litt med sånt.

 

Har du tenkt og jobbe med bilslag? Ja?/Nei?

Uansett så veier ikke bilakademiet noe. Søker du jobb feks på Møller Bil As og sier feks at du var best osv på bilakademiet så bryr dem seg ikke, det er ikke noe viktig før dem siden det er et kurs dem ikke akurat setter høyt på lista.

 

Men kommer du feks og søker jobb der og sier du var best i klassen på et av BI sine salgs studier da har du gode muligheter.

Sefølgelig hvis personlighet osv stemmer også. Og at du er en naturlig god selger. Før alle kan lære seg og selge, men man kan ikke lære og bli en GOD selger ;) !!!

 

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 34
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Har du tenkt og jobbe med bilslag? Ja?/Nei?

Uansett så veier ikke bilakademiet noe. Søker du jobb feks på Møller Bil As og sier feks at du var best osv på bilakademiet så bryr dem seg ikke, det er ikke noe viktig før dem siden det er et kurs dem ikke akurat setter høyt på lista.

 

Men kommer du feks og søker jobb der og sier du var best i klassen på et av BI sine salgs studier da har du gode muligheter.

Sefølgelig hvis personlighet osv stemmer også. Og at du er en naturlig god selger. Før alle kan lære seg og selge, men man kan ikke lære og bli en GOD selger ;) !!!

 

Lykke til.

 

Har vel tenkt til og jobbe med bilsalg ja. Om Møller setter kurset høyt på lista eller ikke kan jeg ikke utale meg om, men flere forhandlere ser det som positivt at man har bilakademiet, og du blir somregel tatt med videre i vurderingene. Forhåpentligvis. Jobber med møbelsalg for tiden og det går bra, så vil tro bilsalg også kan gå bra.

-> Bmw 328i E46

X - VW Caddy 07 X - Hyundai H1

X - Nissan 200SX S13

X - Nissan Primera P10

X - Toyota Tercel ;p X - Toyota Corolla :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koster 34tusen for ett semester på BI, der har man skole hver dag (nesten) og gode lærere og det veier mye mer ute i arbeidslivet. Har vært på en del intervjuer, både Møller, diverse MB forhandlere og hos toyota..var igrunn INGEN av dem som var særlig begeistrert for bilakademi-utdannelse..jobbet for Bilakademiet på bilmessa ifjor, og alle som gikk forbi så rart på oss de dagene det kun var forhandlere/utstillere som hadde tilgang..Ingen av de andre utstillerne hadde noe som helst positivt å si om skolen. anyway..om trådstarter er happy så får det være opp til han å være happy..jeg har ingenting til overs for den utdanningen gamlingen lærer bort!!!

 

"HAR Æ FORSTÅTT DÆ RETT..."

 

Beklagelig at du har den erfaringen da. Igrunn rart da at 3 selgere fra Møller går på kveldskurset nå da. Men dette starter og bli usakelig, så trenger ikke diskutere noe mer for min del. Har betalt kurset og kommer til og fullføre, så får det som skjer etterpå skje...

-> Bmw 328i E46

X - VW Caddy 07 X - Hyundai H1

X - Nissan 200SX S13

X - Nissan Primera P10

X - Toyota Tercel ;p X - Toyota Corolla :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en bekjent som har gikk årsenhet på BI, så tok han dette kurset på bilakademiet. Han har ikke mye positivt å si om kurset.

Nå har han fått seg jobb som bilselger, men på intervjuet sa mercedes forhandleren at de valgte å se bort i fra at han hadde tatt dette kurset. Så det er altså null verdt. Generell høyere utdannelse og person er det som teller..

1998 Opel Omega 2,5 V6

1988 Volvo 740-Solgt

1987 Volkswagen Golf-Solgt

 

Fartsgrenser er veiledende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

godt svart Robert! Jeg har lært masse på kurset. greit det er mye håpløst der, men i fleste tilfeller så er det mye du har brukt for hver dag som bilselger, så jeg ser helt klart posetive sider ved dette kurset! Jeg vet om fler som har jobbet både på BMW, Ford, Mercedes og andre steder som har blitt sendt til dette kurset av salgs sjef, så det tyder jo veldig på at det er de få som ikke fikk bestått salg eller øknomi, de som fulgte med burde få C eller bedre.. fordi det er relativt godt lagt opp. Greit nok at Robert er den trøtte lærereren men han har solgt kapitalvarer, og kapitalvarer er bil... så jeg ser ikke problemet.. De som kan selge kapital varer kan selge bil og omvendt.. enten er du selger eller så er du ekspiditør....

 

kristoffer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Det er trist at noen ikke er fornøyd med den utdannelsen hos oss,men det er vanskelig å gjøre alle fornøyd. Det er imidlertid noen påstander som fremkommer som jeg må få rydde opp i.

Møller har selgere på kurset som de betaler kursavgiften for, i likhet med flere bilforhandlere. Det er ikke riktig at noen bilforhandlere ikke vil ta selgere fra oss. Vi får til stadighet forespørsler fra dem om vi har noen å anbefale. Det er heller ikke riktig at 6 elever har gått til sak mot oss. Dette er elever som ikke har betalt utdannelsen og som har tatt advokat for å få stoppet inkassosaken.Salg av kapitalvarer har mye å gjøre med talent,kombinert med kunnskap. Ikke alle har dette talentet og for oss er det vanskelig å vurdere før de begynner.

Håper dette er litt oppklarende og takk til de elevene som har tatt oss i "forsvar". Hilsen den gamle læreren som "hjernevasker elevene"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vurdert å gå på Bilakademiet, men valgte heller å ta en utdannelse på BI. Det angrer jeg ikke på. For å si det enkelt, Ingen kan lære å bli selger. Enten har man tallente for å selge kapitalvare, eller så har man det ikke. Man kan lære ting til en vis grad, resten går på person og hvor godt man kan snakke for seg.

 

Mac: Lykke til med kurset.

[V]2012 Skoda Octavia RS+, Race Blue Metalic

[x]2008 Toyota Auris 2,0 D4D TTE Edition, Night Sky Black

[x]1998 Nissan Skyline R34 GT-T, Sølv perle

[x]1993 Honda Civic HB Vti, Milano Rød

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg har forstått deg riktig så begynner du ikke der?Er ikke det nesten en replikk man lærer der?

 

det du fikk presset lengst inne i hjernen, og det som var ALLER ALLER viktigst ifølge Robert, var altså denne replikken.

Robert var en grei fyr, og hadde en fin, lettvint skole.

 

men hvem i all verden bruker 30 000 på 3 mnd for å ha det fint på en skole?? jeg forventet et meget impulsivt og hardt kurs, men aldri før har jeg blit rost så mye av en lærer for å sitti å skrevet opp alle forskjellige ord vi kommer på om en bil. Robert, du burde heller vært mer på barneskolenivå. skal vi virkelig betale så mye for et kurs, så kan vi ikke ta hensyn til at "noen" ikke henger med, sitte flere dager i strekk for å skrive opp kjøpsmotiver,når vi skjønte poenget etter et kvarter, når hvert eneste minutt teller?

 

klart du lærer litt om salg, men er du en selger som person, så er dette noe logikken sier til deg selv. gratis!

 

og som andre sier her, så er BI studier MYE mer verdsatt, det skjønner både vi og andre. vi lærte litt økonomi, men for disse som kaller seg "bilselgerskole" så burde det omfattet det å være en bilselger, ikke ku en liten salgssamtale.

 

så, Robert.. Har jeg forstått deg rett, så mener du virkelig at folk blir respektive bilselgere av dette kurset? at du plutselig skal på ferietur til spania og vi er uten lærer et par dager?

 

Det er rett og slett helt tåpelig å kalle dette for en "bilselgerskole". du kunne heller samlet inn alt det nødvendige i den tykke permen, og fint klart å lære folk det på 4 timer på et kveldskurs en mandagskveld. til 500 kr. og kalt det "salgsteknikker" elelr noe. for mer var det absolutt ikke vi lærte. kanskje du ikke får en så fin hytte i spania, men ryktet ditt blir så absolutt bedre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Det er trist at noen ikke er fornøyd med den utdannelsen hos oss,men det er vanskelig å gjøre alle fornøyd. Det er imidlertid noen påstander som fremkommer som jeg må få rydde opp i.

Møller har selgere på kurset som de betaler kursavgiften for, i likhet med flere bilforhandlere. Det er ikke riktig at noen bilforhandlere ikke vil ta selgere fra oss. Vi får til stadighet forespørsler fra dem om vi har noen å anbefale. Det er heller ikke riktig at 6 elever har gått til sak mot oss. Dette er elever som ikke har betalt utdannelsen og som har tatt advokat for å få stoppet inkassosaken.Salg av kapitalvarer har mye å gjøre med talent,kombinert med kunnskap. Ikke alle har dette talentet og for oss er det vanskelig å vurdere før de begynner.

Håper dette er litt oppklarende og takk til de elevene som har tatt oss i "forsvar". Hilsen den gamle læreren som "hjernevasker elevene"

 

 

jeg har betalt skammelig hele summen takk... eller.. værsågod!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår