Gå til innhold

Skal kjøpe Xantia 1,8 16v - Er det noen som har tips angående vanlige feil ol.?


dham83

Anbefalte innlegg

Hei folkens! Jeg regner med at dere har bra peiling så jeg fyrer løs med min første post på forumet her..

 

Jeg ser på en Xantia 1,8 16v. '94 mod. Den har gått 235000 km og forhandleren skal ha 15000 kr. for den.

 

Den ser greit ut på bilder og det står at servicer er fulgt og at den generelt sett er i god stand.

 

Men siden dette blir første bilen min på noen år (student ja..) så er jeg litt ekstra vár for feil. Jeg har, som dere sikkert kan skjønne, lite lyst til å kjøpe bil som jeg må putte tusner i etter bare kort tid.

 

Dette leder meg da til spørsmålet mitt:

Er det noen her som kan komme med gode tips og triks som jeg kan se etter.. Feil på EU-kontroll, eventuelt spørsmål jeg kan spørre om som kan gi meg en grei føling om bilen er verdt pengene ol.

 

Takk folkens!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville kjøpt noe nyere enn det, legger du på 10000 til, så kan du få mye nyere.

 

Feks denne: http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=14597557&sid=xz1cbayJ-DW355198&WT.svl=Bilde

 

Hvis det er den på berg auto så ville jeg vært skeptisk. kjenner flere som har kjøpt katta i sekken der. I tilleg så er forhandlere flinke til å shine bilen så den ser bedre ut enn den virkelig er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...
  • 2 weeks later...
Jeg ville styrt unna xantia og alle andre citroens med hyd fjæring,blir bare masse påkost ass.men by 5000 for den.

 

Og det har du fra pålitelige kilder??

Har pt en Xantia Activa fra 1997, og har ikke hatt noen problemer med den.

Hadde en Xm td12 tidligere, og den var like driftssikker.

Normale servicer og vedlikehold, så har man bil lenge!!

Robert H.

 

2001 Volvo C70 Cab 2,5LT

2000 Rover 75

1980 Chevrolet Caprice sedan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår