Gå til innhold

Motorstopp når jeg minst venter det

Ranger emnet


venilsen

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har nettopp kjøpt meg en polo II. Den stopper bare helt plutselig, uten forvarsel, og vil ikke starte igjen, før den har blitt helt kald(f. eks. dagen etter).. det hjelper ikke å rulle den i gang.. den har stoppet en del ganger i forskjellige situasjoner(i oppoverbakke i 50 km/t, på tomgang, på slette, kjørt 1,5 km og stoppa bilen med vilje, men fikk ikke start igjen rett etterpå). Det som er likt i de fleste situasjonene er at den har vært helt normal varm.. er det noen som har opplevd noe liknende?? jeg har bytta coil, men jeg lurer på om det kan være pluggene??

kanskje varmeverdien er feil??

 

kom med tips hvis du har lyst.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Polo to er jo levert med en drøss forskjellige motorer.

 

Hvilken motorkode har du? Det står i serviceheftet og på den hvite lappen i bagasjerommet mellom baklyktene, omtrent nede ved gulvet

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • 3 weeks later...

Tenningsmodul var nok første tingen jeg tenkte på også.

F.eks en slik: http://www.biltema.no/carparts/carpart_info.asp?iSecId=1207&strCarId=Volkswagen&iItemId=66037&iRelItemId=65966 (Garanterer ikke at den passer din bil men tror det).

 

Edit: Er alltid luft i toppen av bensinfiltrene såvidt jeg har sett..

*Polo -91 Coupe 70/60, Emblemfri grill, 14" 165/55 R14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det! jeg har byttet tenningsmodulen og en elektrisk liten hvit brikke bak tenningslåsen. Når jeg byttet denne elektriske brikken bak tenningslåsen, så funket bilen som den skulle, men neste morgen prøvde jeg å starte den, og da kom det et lite poff også har den ikke startet siden selv om jeg har byttet tenningsmodulen. Men har oppdaget at det ikke er 12 volt inn på coilen pga en minus ledning fra gods som har 12 volt hvis jeg måler spenningen ved å koble den fra coilen, men så fort jeg kobler den på, så bryter den spenningen. så det er litt innviklet og jeg skjønner ikke en dritt. Noen som hvet hva årsaken kan være til at den minusen fra gods bryter spenningen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår