Gå til innhold

Hvordan fjerne asfalt "rust" flekker på bilen?

Ranger emnet


njofra

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg må inrømme å aldri ha polert en bil før men må vel gjøre det før eller siden.

Men før polering må en en sikkerlig vask og rens til.

 

Jeg vasket bilen idag og ser at jeg har fått disse asfalt rust flekker på bilen , spesielt rundt hjulbuene foran.

Jeg prøvde å vaske det bort, gnikke det bort med bla.a avfetting men det hjelper ikke.

 

For nærmere forklaring se gjerne det vedlagte bilde men de flekkene ser ut som små rust flekker i lakken.

Bilen min er 3 år gammel og har en ausi sølv metallic lakk.

 

Kan noen av dere gi meg gode råd på hvordan jeg kan bli kvitt disse flekkene.

 

Tusen takk godt folk.

audi.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stemmer.

det ligger utenfor lakken.

Det er nesten sånn at man kan bruke negl til å skrape det bort.

Ok.

Da skal jeg prøve det du foreslår.

Jeg har proøvd biltema sin avfetting og turtlewax sin.

Det er i grunn billige greier.

 

Hvor får jeg tak i Prickbort?

 

Turtle har også en bra avfetting, men det er den i Nano-serien. De andre er ikke bra i det hele tatt.

Prickbort er billig og bra, selges på mange BilXtra-butikker, noen Statoil, og hos godkjemi.com

Sistnevnte driver jeg selv, og jeg vil helst ikke drive "egen-reklame," men tror faktisk ikke det er noen andre som selger Prickbort på nett.

'00 Mercedes ML konebil

'98 Mercedes C220 arbeidsbil

'94 Fiat Coupe 16V morobil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig også Ferro-Bet kan funke, du finner rustløser på Torshov, har lest den er bra, har 2 flasker i garsjen nå, men ikke fått testet den enda.

 

Prickbort er uber bra saker..

 

Autoglyms Tar Remover kan også funke

 

så drar du bare over med clay etterpå, ein litan dæsj med lakkrens og ein sealer og du er klar for en laaaaang, kald, salt rikt Norsk vinter uten sladd og rust......;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På asfaltflekker er det Diesel som gjelder... Diesel er Bitumen sin aller største fiende... Spray på, la det virke og spyl av igjen... :D

 

Kjører asfalt til daglig og før hver vask er det Diesel på både bil og tralle og det går av som tusan!

"Et triks man får stor respekt for innen rånermiljøene som ikke har sitt hovednedslagsfelt på Frogner i Oslo."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår