Gå til innhold

DaButcher: Volvo 960 - S90 T6

Ranger emnet


DaButcher

Anbefalte innlegg

Hva gjør du med signalene automatkassa skal ha ifra den orginale hjernen? Tenker på mye av samme løsning selv :)

 

enten må man kjøre motronic sammen med ms.. ellers kan man kjøpe programmerbar girkassekontroller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sant. Men hva skal du gjøre? Hjernen til girkassa krever bare noen få signaler. Mulig man kunne simulert dette med ms?

Den skal også ha kvittering fra ECU, etc.

Load signal, tps, etc. er jo enkelt å huke opp.

 

Det enkleste er å la MS styre bensin og tenning, så lar du motronic 1.8 være der den er.

 

Du kan jo også koble deg innimellom, om du får tak i flere motronic55 kontakter (hann og hunn) og lager deg en Y adapter inn i org nettet, så lar du MS styre bensin/tenning og lar som sagt Motronic styre A/C, snakke med TCM, etc.

 

Signalene fra/til TCM er varierende (spenning feks, 0-5v). Jeg vet ikke om denne måles mot en referansetabell, men kan jo tenkes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
  • 4 weeks later...
Hei. Rått prosjekt må eg si. Er det orginal 960 3liter du har bygget videre på me tt osv??

Hei,

Det er en b6304 blokk med V70 lavkomp stempler, pianostreng i topp-pakning, etc. Motoren er bygget av S90R (han som hadde gullfarget 960).

 

Jeg kjøpte den av han, uten turboer.

Turboene kjøpte jeg fra Sverige.

 

Så har Stein Ove koblet opp olje tur/retur på turboer (i rør).

 

p.d.d står motoren fremdeles i 242en min.

 

heftige saker ja, med to propeller må det bli verst.

Verst blir det nok ikke, men vil nok dra greit :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Nå har jeg leds i parklys også

164.jpg

Volvo_960_1995_S90_TwinTurbo_ProjectLed_

 

LED er på venstre side.

På bildet, vil det se ut som det er veldig blått, samt det ser ut som halogenpæren (høyre side) er ekstremt hvit. Dette er bare pga Nokia E65 suger balle!

 

Om dere ser på kelvin skalaen her:

colortemp.jpg

 

Så skal lyset på høret være 3000K.

Lyset på venstre er ca. 6000K.

 

Jeg bruker posisjonslysene sammen med grøftelysene på dagtid og det så rett og slett jævlig ut, med 3000K i posisjonslysene.

 

Nå ser det ut som det er xenon i posisjonslys, samt jeg kan jo da bygge om tåkelys til xenon, så vel som da fjernlys.

 

Nærlys vil ejg beholde Halogen, så jeg ikke blender folk på kveldstid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • 2 months later...

har tatt eukontroll (to toerfeil), samt fikset ene av feilene, det var knirkestaget som hadde slarkete uniball :-)

 

Ellers, må jeg fikse håndbrems. kjøpte nye sko og montsats hos volvo, men jeg har tenkt å bytte skivene også, da de var litt uggne.

378.jpg

 

Har også kjøpt og montert org volvo senksats fremme, men jeg tok i bruk lesjöfors fjærer i steden for volvofjærene, selv om de senker ca samme.

 

Lesjö er nok litt stivere :-) Ble litt av et 80-talls stuk på bilen nå, hehe.. Men må fikse meg senk bak også :-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

380.jpg

Volvo_960Nye_bremseskiverLakkert_caliper

Har lakkert bremseskivenes "hatter", samt inni det "sporeet" og på kantene av skivene. Lakkerte også baksiden, den som går innover mot navet.

 

Tok også å lakkerte calipere, caliperskjold, samt div stag og annet i sort..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

:bump Håssen gåre med turbospisen? Gjorde et forsøk på å spore deg opp i et alternativt forum men endte opp med å lese tråden til han med den hvite 780 S90en istedet. ;)

 

Møtte på VPG Cofounder Saturn på åttitallsparty for tre uker siden. Moro å hilse på folk man har prata med på nettet i ti år / for ti år siden men aldri møtt. Han dro tilogmed opp en HTC(?), lasta ned IRC og retromimrenerdet på #volvocars. Lenge siden sist sa'n. :D

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår