Gå til innhold

mistet lappen i 50 sonen :P

Ranger emnet


terr23

Anbefalte innlegg

hei.. jeg har mistet lappen men vet enda ikke hvor lenge.. men siden jeg er i prøve periode så regner jeg med at jeg må ta lappen på nytt, hvordan foregår det? bare teori og oppkjøring jeg må ta eller alle de jævla kjøretimene ?

 

som advokaten min sa så sier han 6 - 12 mnder utsettelse.

når kan jeg evnt da starte og ta lappen kan jeg begynne og ta lappen mens jeg er uten?

 

kjørte "litt" for fort i 50 sonen :P litt idiotisk men ellers ok :P men de vet ikke farten for de kom først etter bilen var total vraka og brent opp :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 35
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det kommer ann på hvor lenge du har hatt sertifikatet (om du har prøvetid eller ikke) og hvor streng straffen er. (De som mister sertifikatet i prøvetiden, de to første årene en har sertifikat må uansett ta noen oppfriskningstimer, teoriprøven og førerprøven på nytt. Jeg tror det er slik at om man mister lappen i mindre enn 6 måneder om man ikke er i prøvetiden trenger en ikke kjøre opp på nytt. Mister man den derimot i over 6 måneder, da må man ta alt på nytt.

 

Jeg har også forstått det slik at når man mister sertifikatet, mister man samtidig all rett til å føre et kjøretøy (i denne situasjonen en bil), så du må nok vente til etter ventetiden er over med å øvelseskjøre.

 

Merk; jeg er ikke 100% sikker i det jeg sier, så det kan gjerne komme noen å bekrefte/avkrefte det jeg sier.

 

Gikk det bra med deg etter vrakingen?

Le Golf Noir VW Golf III 2.0l GTI 8v

Prosjekt Stormgrå! VW Golf III 1,8 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer ann på hvor lenge du har hatt sertifikatet (om du har prøvetid eller ikke) og hvor streng straffen er. (De som mister sertifikatet i prøvetiden, de to første årene en har sertifikat må uansett ta noen oppfriskningstimer, teoriprøven og førerprøven på nytt. Jeg tror det er slik at om man mister lappen i mindre enn 6 måneder om man ikke er i prøvetiden trenger en ikke kjøre opp på nytt. Mister man den derimot i over 6 måneder, da må man ta alt på nytt.

 

Jeg har også forstått det slik at når man mister sertifikatet, mister man samtidig all rett til å føre et kjøretøy (i denne situasjonen en bil), så du må nok vente til etter ventetiden er over med å øvelseskjøre.

 

Merk; jeg er ikke 100% sikker i det jeg sier, så det kan gjerne komme noen å bekrefte/avkrefte det jeg sier.

 

Gikk det bra med deg etter vrakingen?

 

mister man lappen i prøvetiden må man kjøre opp igjen, og veldig sannsynlig noen kjøretimer:)

My mom always told me life was like a box of chocolates.... you never know what you get

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg nekta plent og politimannen sa fornuftig! jeg har hatt lappen i 4 mnder.. lå i godt over fartsgrensa og meide ned 3 betong søyler og 20 meter med gjerde.

 

går fint med oss som satt i bilen ja.. en med brekt fot og jeg med noen saftige sting i pannen og bakhue :P

 

hva er 3 ukers regelen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men saken er at det har gått mer en 3 uker nå snart.. ikke hørt et pip fra politiet.

 

Da får du sikkert brev snart! Har nettopp hatt en liten sak på meg.. Da fikk jeg brev om rettslig avhør noen dager før det hadde gått 3 uker bare.. Men har du nekta og du ikke hører noe, så kan du bare dra ned etter 3 uker å hente lappen din.

88 Ford sierra Cosworth (sommerbil)

99 Audi S4 (konebil)

95 Ford Scorpio Diesel (Brukstralle)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At saken må bli avgjort innen 3 uker, ellers må de gi deg lappen tilbake.

Feil, de har tre uker på seg til å sende begjæring til forhørsretten om videre beslag av førerkortet. Deretter kan de bruke så lang tid de vil! Saken må ikke bli avgjort innen tre uker.

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At saken må bli avgjort innen 3 uker, ellers må de gi deg lappen tilbake.

 

Tull og tøys. Det er ingen som sier at den må bli avgjort, det betyr bare at de a) må sende saken til tingretten for videre behanlding i løpet av tre uker (tingretten kan deretter somle i hundre år) og/eller b) at de må få tingrettens beslutning om at beslaget kan opprettholdes inntil saken er avgjort (noe som også kan ta hundre år).

Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei.. jeg har mistet lappen men vet enda ikke hvor lenge.. men siden jeg er i prøve periode så regner jeg med at jeg må ta lappen på nytt, hvordan foregår det? bare teori og oppkjøring jeg må ta eller alle de jævla kjøretimene ?

 

som advokaten min sa så sier han 6 - 12 mnder utsettelse.

når kan jeg evnt da starte og ta lappen kan jeg begynne og ta lappen mens jeg er uten?

 

kjørte "litt" for fort i 50 sonen :P litt idiotisk men ellers ok :P men de vet ikke farten for de kom først etter bilen var total vraka og brent opp :P

 

MVH

Sindre

 

Det er kun teori og oppkjøring. Ingen tvinger deg til å ta flere kjøretimer. Du kan ikke øvingskjøre i perioden for tap av førerett for motorvogn, nei.

Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Sindre :)

 

Du, siden det meget sansynlig er den "BMW cabrioleten" det er snakk om (når kom BMW med cab som har fast ståltak og fire dører til E36?!) så sliter du gitt. For den farten din skal du slite for å ikke komma deg unna med. Var det ikke misstanke om ruspåvirkning også?

Og btw, lær deg å hente inn en ufrvillig sladd før du bånner igjennom svinger :op:

 

(Og som en drita kompis av meg sa når dem kjørte forbi deg; ko mye ska du ha for an? Fikk foresten regnr på en ny sivil pga dette, takk :P)

 

Edit: Til dere som ikke kjenner til denne saken:

http://www.h-avis.no/article/20080730/NYHETER/483451167

 

I denne svingen:

http://www.gulesider.no/kart/map.c?ps=5&companies=&q=vormedal&imgt=MAP&id=a_10000354429&n=59.3651524112569&s=59.3592481969969&e=5.3195190510078&w=5.30319822794321&markX=233&markY=321&tool=pan&scrollX=0&scrollY=0

 

Og det å komme inn i hundreoghelvette inni det byggefeltet der er ikke anbefalt, det er fotgjengere der og uoversiktlige svinger deer.

2stk 08' Ecco size 41.

X 95' BMW 328i - solgt

x 93' Mitsubishi Galant 1.8GLi - skrota

x 83' Volvo 245 2.3 GLE - solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg håper for din egen skyld at du NEKTA/ IKKE GODTOKK LAPPBESLAGET!!!!!! for da gjelder 3 ukers regelen!

 

haha.. du er full du! er du i prøve tia er du fuk'D anyway:)

 

 

 

 

 

du må ta teori og oppkjøring på nytt lillemann!

 

men intil da får du tap av førerkort MINST 6mnd

 

Men hvordan så det ut der du smalt da?.. Hvis det ikke er tydelige tegn på grisekjøring eller vitner kan du jo bare si at du skvatt fordi det smalt i bilen så sklei du av og der brant det

Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår