Gå til innhold

Ikke nok strøm til å starte

Ranger emnet


sirolsen84

Anbefalte innlegg

Det gjelder en hilux toyota pick up, 97 mod.

Jeg har nok strøm til instrumentene, men ikke nok strøm til startmotoren. Kan det være batteriet som er for dårlig eller dynamoen som begynner å ta kvelden?

Hvis jeg vrir nøkkelen får jeg en svak klikkelyd, dette også når eg begynner å trille bilen.

Hvordan skal jeg måle meg fram til dette?

Live for nothing or die for something

 

Fiat Punto GT;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Batteriet ditt er tomt for strøm, så enkelt er det. Start den med startkabler og kjør en stund, så er nok batteriet ladet opp igjen. Hvis det gjentar seg, bytt batteriet.

[X] 2007 - Volvo C30 2.0D

[ ] 1991 - BMW e34 525i

[ ] 1999 - Chrysler Stratus 2.0

[ ] 2007 - Nissan Narvara 2.5D

[ ] 2005 - Renault Kangoo 1.6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ladespenningen bør væra på 14v. (14,4 er bra!) Du måler når motoren har litt turtall. Når sånne ting skjer, er det som oftest batteriet som er dårligt. Sjekk batteriet for væske, lad det opp og sjekk ladespenningen.

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie - Bilstereo

-2003 Volvo S60 2.4D
-1981 Porsche 911 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

få bilen i gang så måler du volt på batteriet med ein multimeter som dem fleste har. viser de for lavt så er de enten børstene på dynamoen eller så er de noe som tapper bilen heile tida... ein kompis hadde de samme problemet og da var de dynamoen... men ein anna sitvasjon da var de at bilen var tom for strøm. så var de berre å ta seg en lang kjøretur slik de fekk lade seg litt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår