Gå til innhold

problemer med dynamo på Chevolet! Hjelp?!?

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Hei har nå sliti med dynamoen på chevy`n min ei stønn og nå trenger jeg noen gode råd. Jeg har satt ny dynamo på bilen alle ledninger sitter riktig, jeg har sjekka og pussa på alle jordingspungter, reima er ikke skeiv, klatrer eller bånner i reimhjulet og det er ikke regulatoren som er gåen hva kan detta være?? tilogmed amcar bilverksted var usikre, noen av dere som har hatt samme problem?

 

og dynamoen er ikke litt varm men noe så grise varm, man kan ikke holde på den uten å få brannsår.

 

takk for alle svar

 

Glenn G

Chevrolet Caprice 5,7L V8 Beste bilen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå høres jeg sikkert litt "vanskelig" ut, men dårlige batterier som SER UT TIL å være bra er ihvertfall kjent blant motorsykkel-eiere. For der er dynamoen ikke så robust. Mange bytter batteri annethvert år ellers brenner dynamoen.

 

Er batteriet ditt eldre enn 3-4 år ville jeg byttet det uansett. Så har du om ikke annet eliminert det som feilkilde også.

Jeg brant selv dynamoen på en Nissan King Cab diesel etter å ha kjørt med gamle batterier på den(den hadde 2 stk parallellkoblede.) Merket ingenting før dynamoen tok kvelden.

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Du har vel ikke tilfeldigvis skiftet HELE dynamoen, med reimhjul etc etc.

 

Fins jo dynamoer som skal rotere motsatt vei.

 

Er en longshot, men tenkte å nevne det anyway.

 

Åssen er dynamoen å snurre for hånd da?

- Pontiac Firebird Formula 400 1973

- 2008 Mitsubishi Outlander Innstyle+ 22"

http://www.bilforumet.no/outlander/230641-mine-outlander-mods-22-a.html#post2559049

- 2000 Peugeot 406 stv (konebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Dette ligner ett "standardproblem".

Har du prøvd med ett annet batteri?

Hadde vert flott med en tilbakemelding samme om det er i orden eller ikkje.

 

Skiftet "børster" i moderns Fiero i går.

Gulle go den no.:)

Men mistenkte diodene, av tidligere erfaringer.

Kjekt å sjå det var en slitedel å ikkje en brukerfeil.

 

Gir du starthjelp med motoren i gang eller fyrer opp med starthjelp på tomt batteri ligger du godt an til å svi diodene i dynamoen. AC Delco.

 

Shit happens :)

-71 Vista Cruiser

-79 Trans Am Blackbird

-96 Suburban 5,7 Vortech

X:G20-K5-S10-Z28-GTA-Astro-Caprice-Century-Regal-Mustang-Dart-Ramcharger+++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår