Gå til innhold

volvo 244 med v8 383 chevymotor REAL POWER ONLY NÅ BREMSET MOTOR SISTE SIDE

Ranger emnet


244 volvo v8

Anbefalte innlegg

Ja, hørtes rart ut, har aldri jeg hørt om... ser ikke helt åssen oljepumpa skal kunne dra løs tenninga.

 

Tenkt noe på hva du gjør videre da ? Ny motor eller overhaling ?

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 254
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Ja, hørtes rart ut, har aldri jeg hørt om... ser ikke helt åssen oljepumpa skal kunne dra løs tenninga.

 

Tenkt noe på hva du gjør videre da ? Ny motor eller overhaling ?

Trur jeg vet svaret det er at kammen treffer stempla:jerkoff:

P7250048.jpg[/img]

volvo no turboshit real power only

http://www.bilforumet.no/200-serien/205733-244-volvo-v8-makeover-p-bilen-motor.html

sveier rust og ordner småting send pm hvis du trenger det östfold:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

det som skjer med motoren er må borres opp nye stempler rådelager bærelager pakkninger kommer på ca 16000kr. det var feiltenningen som har gjort dette. Vært så varmt at sylindrene har blitt ovale pga ettertenningen som ble PGA RINGSTAD IKKE GJORDE BRA NOK JOBB. HAN TAR VIST IKKE NOE ANSVAR AV JOBBENE HAN GJØR SÅ DA ER DET RISIKOSPORT OG ORDNE BILEN HOS HAN. men for se hva som skjer utover nå skal opp til han denne uka og be om pengene mine.som det koster og ordne dette igjen.

volvo no turboshit real power only

http://www.bilforumet.no/200-serien/205733-244-volvo-v8-makeover-p-bilen-motor.html

sveier rust og ordner småting send pm hvis du trenger det östfold:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ajajajaj aj

 

det hær var jo deprimerende masse ekstra skruing

 

ang oljepumpa drar løs tenninga askjer vel det bare på ford (fordeler har en lang pinne som går ned mot oljepumpa)

 

men nå lurer jeg på om dette er en komplett crate motor som er kjøpt av firma komplett (ferdig skrudd sammen)

 

eller er det en blokk/topp/kam combo som eier har satt sammen selv

 

bildene forteller jo mye av historien her.... stempeltoppen ser jo totalt svidd ut (mager blanding/høy tenning???)

men kollisjon mellom kam og skjørter?????

:soldiersf:soldiersf:soldiersf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ajajajaj aj

 

det hær var jo deprimerende masse ekstra skruing

 

ang oljepumpa drar løs tenninga askjer vel det bare på ford (fordeler har en lang pinne som går ned mot oljepumpa)

 

men nå lurer jeg på om dette er en komplett crate motor som er kjøpt av firma komplett (ferdig skrudd sammen)

 

eller er det en blokk/topp/kam combo som eier har satt sammen selv

 

bildene forteller jo mye av historien her.... stempeltoppen ser jo totalt svidd ut (mager blanding/høy tenning???)

men kollisjon mellom kam og skjørter?????

:soldiersf:soldiersf:soldiersf

 

 

bunndelen satt sammen av sarpsborg motorverksted med register og kam alt er nytt ikke create motor. har vært etter tenning eksosrøra ble røde på tomgang stor varme utvikling er like skadlig som fortenning. ringstad kan krype tilbake til barnehagen igjen og lære seg åssen man oppfører seg mot kunder og innrømme feil.. :asshole:

volvo no turboshit real power only

http://www.bilforumet.no/200-serien/205733-244-volvo-v8-makeover-p-bilen-motor.html

sveier rust og ordner småting send pm hvis du trenger det östfold:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner fortsatt ikke hva Ringstad har gjort feil jeg du, du har vel benkepapirene selv, der står det jo om tenninga er feil...Bør vel se det på "AFR"der. Er det normale verdier på papiret så har jo han gjort jobben sin han.

 

Og kammen treffer stempla ? I dont get it...

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner fortsatt ikke hva Ringstad har gjort feil jeg du, du har vel benkepapirene selv, der står det jo om tenninga er feil...Bør vel se det på "AFR"der. Er det normale verdier på papiret så har jo han gjort jobben sin han.

 

Og kammen treffer stempla ? I dont get it...

 

stempla treffer ikke kammen. han SKRUDDE IKKE FAST TENNINGEN ETTER AT HAN VAR FERDIG ER KANSJE ET POENG DET GETT.:aug:dukenukem:mekke:

volvo no turboshit real power only

http://www.bilforumet.no/200-serien/205733-244-volvo-v8-makeover-p-bilen-motor.html

sveier rust og ordner småting send pm hvis du trenger det östfold:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stempla treffer ikke kammen. han SKRUDDE IKKE FAST TENNINGEN ETTER AT HAN VAR FERDIG ER KANSJE ET POENG DET GETT.:aug:dukenukem:mekke:

 

Ja, er KANSKJE ET POENG DET. Er ikke så lett å få med seg alt du skriver serru, derfor spør jeg. Var akkurat derfor jeg spurte deg på forrige side også om skruen som holder fordeleren løsnet.

 

Uansett veldig kjedelig da, samme hvem sin skyld det er. At oljepumpe drar løs tenninga har jeg aldri hørt før, kan ikke tenke meg det er "vanlig" nei.

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan du forklare litt hvorfor det ser ut som at stempel skjørtene har avknekte biter??:klovn::klovn:

 

:mekke::mekke:

 

for sen tenning ja da blir jo forbreningen flytta ut i grenrøret/eksoskanelen:klovn:

 

fort gjort å samtidig få en "skjærebrenner

effekt på stempelet da:klovn:

 

mulig at sylinderveggen har blitt noe inn i helvete varm da

 

forstår hendelsforløpet nå ,, fy faen så tragisk at løs fordeler med sein tennig skal forårsake så mye hælvete

 

seriøst,, jeg hadde sprengt firmapostkassa hver dag helt til han kun henter ut posten på postendukenukem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan du forklare litt hvorfor det ser ut som at stempel skjørtene har avknekte biter??:klovn::klovn:

 

:mekke::mekke:

 

for sen tenning ja da blir jo forbreningen flytta ut i grenrøret/eksoskanelen:klovn:

 

fort gjort å samtidig få en "skjærebrenner

effekt på stempelet da:klovn:

 

mulig at sylinderveggen har blitt noe inn i helvete varm da

 

forstår hendelsforløpet nå ,, fy faen så tragisk at løs fordeler med sein tennig skal forårsake så mye hælvete

 

seriøst,, jeg hadde sprengt firmapostkassa hver dag helt til han kun henter ut posten på postendukenukem

det er stempla som har vibrert i sylindrene det skjer ved tenningsbank pluss at kb134 stempla har tynne skjørter i forhold til speedpro sine så da har dem knekt alle 8 stempla i skjørta.

volvo no turboshit real power only

http://www.bilforumet.no/200-serien/205733-244-volvo-v8-makeover-p-bilen-motor.html

sveier rust og ordner småting send pm hvis du trenger det östfold:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan noen forklare meg hvorfor sein tenning gjør at stempelskjørtene tar i kammen ?

 

Dessuten gjør sein tenning at mye av forbrenningen skjer i grenrøret, og ikke i motoren. Det burde da ikke bli for varmt i sylinderene såvidt jeg kan forstå ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er stempla som har vibrert i sylindrene det skjer ved tenningsbank pluss at kb134 stempla har tynne skjørter i forhold til speedpro sine så da har dem knekt alle 8 stempla i skjørta.

 

Så tenningsbank og skjørtebank er det samme???? :hvaskjera

Endret av turbo242
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Så tenningsbank og skjørtebank er det samme???? :hvaskjera

skjørtebank er når stempla er for små i forhold til borringen, for stor klaring mellom stempel og sylinderene.

 

men stempla vibrere når det er feil tenning, sier dem da som driver med dette dagen lang.:diespam:

Endret av 244 volvo v8

volvo no turboshit real power only

http://www.bilforumet.no/200-serien/205733-244-volvo-v8-makeover-p-bilen-motor.html

sveier rust og ordner småting send pm hvis du trenger det östfold:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår