Gå til innhold

1995 galant med 4wd?


corsaduden

Anbefalte innlegg

Hehe en som er rammeskeiv og en som er coupe. Bummer.. Ikke akkurat det jeg hadde i tankene, men kjekt å vite at det faktisk finnes 4wd. Takk for svar. :)

 

En annen ting, om man tenker å ha et par hundre og femti hest i en sånn, hva hadde vært best av 4wd og fwd? For jeg ser for meg at 4wd blir bedre, var derfor jeg spurte om det fantes, men nå leser jeg flere steder at fwd er å foretrekke..

 

Installere Wordpress

365 mastercard

gjenopprette minnepenn

Endret av corsaduden
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

jeg har en 1995 galant 4x4. må bare si det, det er en hysterisk morsom bil på vinterføre! :D

 

min står nå til oppretting, skal bygge den opp igjen i løpet av vinteren.

spørs om det ikke var min som var rammeskeiv som du såg på autodb :p hehe

men har funnet ut at jeg skal få den på veien selv.

 

det skulle kunne gå med 250hk. det er en som har fått inn en frontcut fra en 7g vr-4 med 2,0 v6 twinturbo 240hk og 4x4. han overførte motor og drivverk fra frontcuten til sin 2,0 glsi 4x4. men er nok litt jobb, og sikkert umulig å få godkjent.

 

nå ligger det faktisk en 4-5 stykk ute på finn.no, har tatt seg enormt opp nå som det går mot vinter. med konstant 4x4, 50:50 fordeling, inntil 40% sperre på senterdiffen (tror jeg) og lamellsperre på bakakslingen, blir dette en morsom vintertransport om du gjør litt ut av det selv :D :D

 

med senk og riktige felger så blir det en fin bil, men ikke minst sitter den ekstremt godt på veien!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...
  • 6 months later...
VR-4 modellene har 4wd, men er til gjengjeld skam dyr og har rattet på "feil" side. og motoren er somregel 2.5l v6.

 

Men hadde ikke sagt nei til en 8G VR-4 :D :drunk:

 

Ingen regel at VR4 er en 2,5l V6...

 

Galant 88-92 VR4 = 2,0 rekkefirer turbo på 204-220hk

Galant 93-96 VR4 = 2,0 V6 twinturbo på 240hk

Galant 96-02 VR4 = 2,5 V6 twinturbo på 260-280hk

3000GT 91-99 VR4 = 3,0 V6 twinturbo på 280-320hk

 

Kommer helt an på modell.... Og i dette tilfellet (Galant 1995) vil rekkefireren, 2l V6'ern og 3l V6'ern passe.... (GT motoren er det litt mer jobb ffor å få til å passe... I KNOW....)

2012 Octavia RS TDi DSG

2006 Octavia RS 2.oTFSi

1999 Siliva S15 Spec R

1994 Galant "RWD 3.1TT"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår