Gå til innhold

Servo problemer

Ranger emnet


skorstein

Anbefalte innlegg

Har en Mini One 2004 bensin modell.

Denne stopper servoen på etter jeg har kjørt en god stund.

Servoen slår plutselig ut, og det blir meget tungt og svinge.

Gangske farlig igrunn i feks rundkjøringer om den plutselig slår inn der ;)

 

Tingen er at det tar en stund med kjøring før det intreffer. Er bilen kald kan en kjøre frem og tilbake i byen etc. Sikkert oppimot en time med kjøring før det skjer, men ganske varierende av og til.

Spørsmålet mitt er; hva er galt?

Har hørt at disse ikke bruker vanlig servoolje, men er elektriske?

Noen som har peil? Jeg har lite kunnskap om bil, så blir vel og levere den på verksted om ikke noen her kommer med gode tips..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry at jeg låner tråden din, men er vel greit å holde antallet tråder om servopumpeproblemer så lavt som mulig.

 

Er ganske irritert nå, servopumpa på Minien min er på vei til å ryke, kjørte fra Drammen til Trondheim i dag og servoen forsvant plutselig, så kom og gikk den litt. Nå virker den igjen, men er vel bare et tidsspørsmål før den kutter totalt og tømmer batteriet og kutter ladekretsen. På den forrige Minien min røyk pumpa første uka jeg hadde bilen, virker som alle Minien går gjennom dette, utorlig at BMW kommer unna med å ikke tilbakekalle dette, er tross alt en ganske farlig feil, kan fort føre til en kollisjon.

 

Sist gang måtte jeg betale rundt 8-9k for deler og arbeid, jeg har lest på Mini2 at BMW i England dekker deler som goodwill, er det noen som har noe erfaring med om dette er mulig i Norge også?

 

Er det like greit å sette bilen inn på verksted nå? Det er vel ganske sikkert at pumpen kommer til å ryke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...
  • 1 month later...
  • 2 months later...

Noen som vet nårtid vifta skal gå?

Er den termostatstyrt?

Bytta vifta i dag, men ser ikke ut til at servoen ble i orden.

Når jeg startet bilen i dag så hørte jeg pumpa gikk hele tiden, var en sånn varierende vinelyd. Når lyden ble bort etter ei lita stund så virket ikke servoen.

-03 Mini Cooper

-05 Audi A4 Avant

-06 Suzuki GSX-R600

-07 Suzuki GSR 600

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 years later...

Legger ved litt nyttig info:

Pga. dette udødelige problemet med at servopumper og tilhørende vifte ryker i hytt og gevær så har MINI forlenget garantien på disse to delene til 13 år/240 000 km (det som inntreffer først) på nevnte modeller i brevet nedenfor. 

984034_10201041437986446_1325940272_n.jp

 

Sommerbil: E30 M-Tech 2

Bruksbil: S4 2.7 Biturbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår