Gå til innhold

Service av Porsche i Sør-Trøndelag

Ranger emnet


bidz

Anbefalte innlegg

Er det noen som vet om det finnes firma eller personer med litt ekspertise på Porsche i Sør-Trøndelag/Trondheim?

 

Min Boxster trenger rekalibrering av tankmåler da den har låst seg fast på 1/4 tank og står der hele tiden. Har lest at dette er et typisk problem på disse bilene... Det er ikke morsomt å kjøre i "blinde!"

 

Finnes det noe Haynes-bok lignende greie til Boxster, så man kan ta service av småting selv? Hvor lønner det seg prismessig å handle deler til Porsche fra?

04 Mercedes-Benz CLK

Min Blogg - DeviantArt - Flickr - Last.fm - Twitter

xPorsche Boxster 2.5 xAudi A6 Avant 1.9 TDi xMazda MX-5 1.6 xBMW 325i Cab xOpel Calibra 16v (x2) xOpel Omega 2.5 V6

xFord Sierra 2.0iS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis du forhører deg litt på forumene til Porsche Club Norway (http://www.p-c-n.no) (koster 600kr å bli medlem, men det sparer du fort inn) så er det garantert hjelp å få..

 

Det er et par stykker der med relativt god peiling på boxster her i trondheim..Har selv brukt Strandveien Auto til min 944, men det er vel ingen "spesialister" på Porsche her.. Vi har derimot egen garasje med bukk der vi holder til, kan kanskje være noe man kan gjøre selv hvis det ikke er for avansert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis du forhører deg litt på forumene til Porsche Club Norway (http://www.p-c-n.no) (koster 600kr å bli medlem, men det sparer du fort inn) så er det garantert hjelp å få..

 

Det er et par stykker der med relativt god peiling på boxster her i trondheim..Har selv brukt Strandveien Auto til min 944, men det er vel ingen "spesialister" på Porsche her.. Vi har derimot egen garasje med bukk der vi holder til, kan kanskje være noe man kan gjøre selv hvis det ikke er for avansert :)

 

Har bestilt meg en Bentley Service Manual til Boxster'n - har tenkt å ta det meste av service selv, ja :) Men justeringen av tankmåleren må visstnok gjøres med PST2 diagnose system..

 

Er det slik at man får tilgang på garasje/bukk om man melder seg inn i Porsche Club Norway? Eller misforstod jeg helt?

04 Mercedes-Benz CLK

Min Blogg - DeviantArt - Flickr - Last.fm - Twitter

xPorsche Boxster 2.5 xAudi A6 Avant 1.9 TDi xMazda MX-5 1.6 xBMW 325i Cab xOpel Calibra 16v (x2) xOpel Omega 2.5 V6

xFord Sierra 2.0iS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

aha..

 

Du får nok tilgang til det ja, vi har en egen garasje med noe verktøy og bukk stående, + masse eksperttips på våre egne forum, for ikke å nevne rabatter her og der :)

 

Jeg skal utover og skru der på min 944 idag, få den på veien til helga forhåpentligvis :)

 

og hvis du VIRKELIG er kjapp og melder deg inn, så er påmeldingsfristen satt til imorgen, til helga's PCN-treff med 2 dager banekjøring på ACR :D go go go!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

aha..

 

Du får nok tilgang til det ja, vi har en egen garasje med noe verktøy og bukk stående, + masse eksperttips på våre egne forum, for ikke å nevne rabatter her og der :)

 

Jeg skal utover og skru der på min 944 idag, få den på veien til helga forhåpentligvis :)

 

og hvis du VIRKELIG er kjapp og melder deg inn, så er påmeldingsfristen satt til imorgen, til helga's PCN-treff med 2 dager banekjøring på ACR :D go go go!

 

Det er jo en utrolig stor bonus! Har faktisk vært på utkikk etter å leie verkstedplass selv så... Men da trenger jeg altså ikke det, for småting iallefall :)

 

ACR i helgen hadde vært råtøfft. Men det er nok litt kort varsel for min del, er midt i flytting :(

04 Mercedes-Benz CLK

Min Blogg - DeviantArt - Flickr - Last.fm - Twitter

xPorsche Boxster 2.5 xAudi A6 Avant 1.9 TDi xMazda MX-5 1.6 xBMW 325i Cab xOpel Calibra 16v (x2) xOpel Omega 2.5 V6

xFord Sierra 2.0iS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, det er jo ikke noe å lure på da, selv om det er kort varsel :D

 

vi kjører i kollonne oppover fra ikea imårratidlig i 8-tida, blir 40-50 p-biler :D

 

Gah, det hadde vært JÆVLI kult! Men... Mo i Rana er jo et stykke til.. Og så må man ha plass å bo osv... Nei det får nok bli til neste år :) Har et par ting jeg må gjøre med bilen først også, akkurat nå står den nemlig på piggfri vinterdekk - har ikke fått sommerhjula enda... + et par foringer må byttes i understellet (knirker litt).

04 Mercedes-Benz CLK

Min Blogg - DeviantArt - Flickr - Last.fm - Twitter

xPorsche Boxster 2.5 xAudi A6 Avant 1.9 TDi xMazda MX-5 1.6 xBMW 325i Cab xOpel Calibra 16v (x2) xOpel Omega 2.5 V6

xFord Sierra 2.0iS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår