Gå til innhold

Gamlebilen til "snekkern" selges

Ranger emnet


olds

Anbefalte innlegg

  • Svar 31
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

  • 3 months later...

Gammel tråd, men Ser en er solgt.. Hvem kjøpte denne tro, og hva er planene for denne bilen.. ?

Kjenner til denne bilen ja. Kent Som lagde versjon 2. Ble lakkert i Larvik, Hos han lakkereren jeg bruker. Spesiell bil. jeg kunne godt hatt kjøpt den. Mye minner .. ;)

57 Belvedere (Christine)Solgt

70 Dodge charger Solgt

http://WWW.mb190klubb.com

http://www.svensenfoto.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Customhistorie, greit nok.

Men på den annen side: Er ikke "skjebnen" til enhver custombil nettopp å stadig gjenoppstå i nye versjoner? Dette med at ting skal bevares er den reneste sykdommen i Norge.

 

Ikke særlig mange vil med hånden på hjertet i dag si at "Dream Machine" 1 eller 2 er/var pen, og enda færre ville frivillig satt seg inn i den idag.

 

I et amcar opptog eller på en utstilling ville ganske sikkert mange bare ledd av den.

 

Jeg var selv tidlig i tenårene da den bilen prydet amcar bladene i Norge og på et tidspunkt syntes jeg bilen var noe av det ypperste man kunne tenke seg.

Men årene har gått. Smaken og trendene har endret seg. I dag er "Dream Machine" bare rar. En trist skjebne kan man vel si, men like fullt en ganske vanlig skjebne for ombygde biler.

 

Dersom den nye eieren har sentimentale følelser for bilen og vil bevare den som versjon 1 eller 2, er det selvsagt helt topp.

Men dersom eieren har helt andre planer, ser jeg likevel frem til hvordan "Dream Machine 3" vil bli. Kanskje en tilsynelatende rensket originalbil, men hvor absolutt alt av karosseriplater er bittellittegrann forlenget, forkortet, senket eller massert?

 

Det jeg forbinder med biler som Dream Machine er at den speilet trendene i den tiden den var bygget.

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde det vært maskinert der der er krom så er det ikke sikkert det hadde sett så snålt ud.

 

Skulle gjerne byttet i et sett med 18" Torque Trust II rimelig kvikt.

- Pontiac Firebird Formula 400 1973

- 2008 Mitsubishi Outlander Innstyle+ 22"

http://www.bilforumet.no/outlander/230641-mine-outlander-mods-22-a.html#post2559049

- 2000 Peugeot 406 stv (konebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...
  • 1 month later...
:D

 

Det er sikkert...

men historisk da...

 

var det ikke kent mellvoll som fikset den siste versonen her?

 

stemmer det at rune rudberg har eid denne bilen? det sa han som eier den nå(på skroten i risør)

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår