Gå til innhold

Austin Healey 3000 med Small block 389 V8 motor

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg har importert en 1966 model Austin Healey 3000 fra USA.

Kjøpte bilen fra et dødsbo i sommer.Den er for tiden ikke kjørbar.

Saken er at det står en ikke original motor i bilen.

Originalt skal det stå en 3 liter rekke sekser på 150 HK.

Motoren som står i den er en GM small block 389,V8 motor.

den har typenr:389 8948,den har også en 4 barrel holley

forgasser.Bak akselen på bilen er byttet til en kraftigere type.

Spørsmål:Jeg skjønner det er vanskelig å få registrert bilen i

Norge med denne motoren,men er det mulig dersom jeg bytter til

en mindre forgasser for å få ned effekten ?

Er det noen av dere som har gjort noe lignende ?

 

Øystein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som en artig bil!!

 

hvis du setter på en mindre gasser og kanskje en original kam vil jo effekten synke, men er vel strengt talt vekten over forakslingen som har mest å si.

 

prøv med ett brev til bt og hør..

 

sto om en lik bil i gasolin for ett års tid siden med chevy small block, bæl tøff bil!

escort mk1 (prosjekt)

volvo 240 nå med v8(skrot)

chevrolet c10 1985

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar.

 

Vekten på V8 motoren er den samme som original motoren.

Det er en Holley 4 port forgasser som står på V8 motoren.

Motoren kommer fra en 1966 model Pontiac,tror den skal være

ca 280 HK med denne forgasseren.Den er 6,4 liter.

Bakakselen er også byttet ut til en kraftigere type.

Dersom jeg prøver å bytte til en mindre forgasser med en

strupeplate for å få mindre effekt, for eks ca 150 HK,

hvilken forgasser kan jeg da bruke ?

 

Øystein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg ser det ut som det står GM 3896948, DVS du har en 283 CID Chevrolet motor som ble laget fra '65 til '67. Denne hadde vel rundt 195 hk

 

Stemmer det vet du.

 

66-67 283 2 port på 195 hk.

 

Det er i allefall ikke en Pontiac motor.

 

Støpenummer til blokk og topper finner du på denne siden Øystein.

 

http://www.mortec.com/castnum.htm'>http://www.mortec.com/castnum.htm

 

Og ellers det du måtte lure på av nummer til Chevrolet motorer.

 

http://www.mortec.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En 283 burde være enkelt og få godkjent oppi der da.

 

Dokumentere effekten og vekt på det du har i nå mot orginalen og det burde være en smal sak.

 

Men med dagens tillsyn så spørs det da...

 

Men het tips er dokumenter mest mulig.

 

Lykke til.

 

Era

Power out of controll is me...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår