Gå til innhold

Min Cooper S

Ranger emnet


duppen

Anbefalte innlegg

  • Svar 58
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Lenge siden du byttet olje og oljefilter?

 

E en stund siden. e vell noe sånt som 8000 siden.

Men er vell ikke så alt for lenge det, selv om eg egentlig forbante meg sjøl på at eg skulle bytte hvær 5000.

 

Tror du d kommer tikkelyd fra d då? for det forsvant jo igjen og kom liksom ikke tilbake.

Nåværende kjøretøy Mini Cooper S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal det være nødvendig å bytte olje en gang hver 3. måned på en såpass ny moderne og original bil? Kan ikke tenke meg at alle fruene rundt her gjør det, og kan ikke tenke meg at de går sund alle sammen.

 

 

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E en stund siden. e vell noe sånt som 8000 siden.

Men er vell ikke så alt for lenge det, selv om eg egentlig forbante meg sjøl på at eg skulle bytte hvær 5000.

 

Tror du d kommer tikkelyd fra d då? for det forsvant jo igjen og kom liksom ikke tilbake.

 

Har vært borti tilfeller med andre biler hvor olje og oljefilteret har vært dårlig, slik at man ved kaldstart av motoren ikke fikk tilstekkelig oljetrykk og dårlig smøring av ventiler, som da tikket. Gir seg som regel ganske fort.

 

Men synes det vil være rart om dette er tilfelle med bilen din etter 5000km. Bruker du ll04 olja fra castrol så skal den holde til 20.000+ ved normal kjøring.

 

Har ikke glemt filter ved forrige oljeskift da?:op:

360 M/TURBO TIL SALGS

 

Ny bil i hus: 04mod Honda Civic Type R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff huff, tikke-lyd når jeg skulle kjøre til jobb i morges. får ikke håpe det er noe som går til helvete no. Men ga seg da.. sikkert ikke helt lurt å kjøre men...

 

Har det selv, og har også lest at en slik tikkelyd på kaldstart er vanlig på MCS.

Jeg byttet olje nylig, og tikkelyden var der ved kaldstart dagen etter.

 

Står litt om dette i mini2.com forumet. Var en der så mente d var bensinpumpa som tikka

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle gjerne likt å funnet ut av det, men ikke lett når den er vekke igjen me en gang.

 

Sikkert bare litt høst syk :P

 

Men tenkte å ta meg et oljeskift og filter nå når jeg har tenkt å kjøpe CAI og Pulley.

 

 

Om jeg ikke vurderer å selge da og kjøpe meg EVO

Nåværende kjøretøy Mini Cooper S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Ser det plutselig har ramlet inn med minier og alle andre biler på finn.no nå.

Sist jeg var inne og sjekket og vurderte og selge minien så lå det 12 mini cooper s til salgs.

Og i dag var det altså 39, så jeg tror jeg beholder den en stund.

 

Noen av dere her på forumet som selger?

Nåværende kjøretøy Mini Cooper S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser det plutselig har ramlet inn med minier og alle andre biler på finn.no nå.

Sist jeg var inne og sjekket og vurderte og selge minien så lå det 12 mini cooper s til salgs.

Og i dag var det altså 39, så jeg tror jeg beholder den en stund.

 

Noen av dere her på forumet som selger?

Nei, min står fin utenfor med helt nye vinterdekk og en cm med rim på rutene akkurat nå og hoss meg skal den få vær en stund, dama får lappen til sommeren og da er det vist ho som skal bruke den, så da blir det Land Rover kjøring på meg. Jeg er såpass fornæyd med minen at jeg kommer til å ha den en stund!

 

 

Angående ulyd ved kaldstart som du hadde, nå er det -3 grader ute og jeg har ikke en eneste unormal lyd ved oppstart, så jeg nekter å tror at det skal vær slik at det skal komme ulyder!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår