Gå til innhold

Min Cooper S

Ranger emnet


duppen

Anbefalte innlegg

Duppen: Lohen er litt dyre, men du kan hvertfall stole på de. Du får jo bare sjekke de forskjellige sjappene og se hvor det blir billigst. Jeg kjøpte de delen du nevner fra mossmini.com

 

Vær obs på at Alta air box top er litt vanskelig å få på om du har planer om å montere strut brace. Kan være du må modde litt, litt avhengig av hvilket strutbrace du velger.

 

Jeg ville ikke kjøpt 17% drev om du ikke har planer om å oppgradere IC oxo. Da holder det med 15% pga varmen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 58
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Intercooleren min er iskald selv med 17% drev, selv bare med småkjøring!

 

Vist det skal vær nødvendig med opgradering på IC pga varme så bør nå den vær varm først?!?!?!

 

Det jeg også mente. Så tror nok jeg får for 17% pulley. Ser ikke helt for meg at det skal skape noe serlig mere varme enn en 15% pulley.

Nåværende kjøretøy Mini Cooper S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm... Sorry, my bad... Styr unna 19%, men 15%-17% er ok såvidt jeg vet. Men såvidt jeg har lest er 15-16% den størrelsen kompressoren fungerer best med? Pulley på 19% skaper mye varme som gjør at du kan miste boost.

 

 

Pulleys reduced 16%, 17% or 19%, or using an oversized crank pulley, may spin the supercharger faster than our 15% pulley, but most of the additional boost cannot be used and can contrubute to engine and exhaust system damage. These smaller pulleys cause the supercharger to operate at higher RPM than it is designed to tolerate. Plus, the Roots type supercharger drastically looses efficiency at higher RPMs, generating excess heat as it tries to compress more air. In the process, it further overloads the barely adequate air-to-air intercoolers and causes the ECU to enrichen the mixture and pull back on ignition timing to preserve the engine. This results in lost power, poor fuel economy, lower reliability, the potential to 'meltdown' the catalytic converter and higher emissions.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da tror jeg vi er enig :boxers

 

Tror jeg går for 15%

 

Men sant skal sies, Er ingen dum ting å bytte IC sikkert.

Er vell samme "problemet" me mini som me subaru at luftingtak på paseret gjennom scoope gir jo mindre luft til IC en d ville vert med en frontmontert IC. Varmen blir jo bare liggende rett under panseret der egentlig. Er jo skamvarmt utenfor bilen der fremme egentlig.

 

Men siden jeg ikke har over 200 HK engang ser jeg ingen vits i å skifte IC enda, som sagt før.. Tjener ikke så godt :P

Får ta å gjøre litt som dere, jobbe litt overtid fremover. :iconsm

Nåværende kjøretøy Mini Cooper S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror eg hadde vunnet VM i uflaks hvis det hadde blitt arrangert.

 

Det som absolutt ikke måtte skje va at eg ble trukket 50% i skatt, og d skjedde jo.. så då e d jo plutselig ikke penger til noe. Må for ordnet det på et vis ellers blir det ingen Pulley, håper å få bestilt i løpet av uken uansett.

Nåværende kjøretøy Mini Cooper S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var bare i 1 og 2 gir, jeg satt på meg han til jobben, det var rart. jeg er bilmekaniker og jeg visste ikke hva det var engang!

 

 

Satt du på me meg? har ikke eg merket i allefall.

 

Nei det var bare i 1 gir like etter oppstart, varte sånn 200 meter så va alt vekk. Og på vei hjem fra jobb og i dag morges va det ingen lyder.

 

Tror faen me nesten miniene oppfører seg etter været for d riktige humøret :P

Nåværende kjøretøy Mini Cooper S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår