Gå til innhold

Min Cooper S

Ranger emnet


duppen

Anbefalte innlegg

Hallo igjen.

Jeg har nå prestert å slette tråden min 2 ganger.

Men denne gang har jeg planer om å beholde den lenger.

 

Bilen Min er en Sølv-grå 2003 mod MCS.

Bilen har når rullet ca 80.000 km (8000 km) etter at jeg

fikk den 18 Mars 08.

 

Bilen er hel og pen, kun noen små steinsprut skader.

 

Etter jeg fikk den har jeg ikke kjøpt noe stash til den,

men dette kommer.

 

Frem til nå har jeg bare byttet hjullager fremme (18.07.08),

og nye bremser fremme, skiver og klosser (31.07.08)

 

I går den første mandagen i august fikk jeg et lite innfall

som de fleste bileier gjør.

Jeg kjøpte meg nye felger :D 205/45/17 tsw catalunya.

Dette egentlig mest for de gamle felgene ikke er helt 100%,

men også fordi jeg følte for det.

Disse får jeg på bilen på Onsdag (i morgen)

 

Eventuelle mods som kommer tar jeg når tiden er inne for det.

Bilder kommer.

Nåværende kjøretøy Mini Cooper S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 58
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

På 7" brede felger så ville jeg ha vurdert 215 /40 R17 dekk for å spare felgen, jeg har 7" felg og 215/40 R17 og det dekker akkurat felgkanten slik at jeg ikke ødelegger felgen bare hjulet ser en asfaltkandt.

 

Ellers så vurderte jeg også catalunya felgen, tøff felg er det i vørt fall.

 

Får evt kjøpe 215 felger på de neste gang, takk for tipset der.

Men nå er det kjøpt og betalt og mer penger har jeg ikke, gleder i allefall til å få de på. Så slipper jeg å bruke vinterfelgene lenger

Nåværende kjøretøy Mini Cooper S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste litt på en av de gamle trådene angående hva man bør se etter når man handler seg brukt mini.

Gjennom den tråden kom jeg inn det med "klakking" fra pedalene.

 

Nå har dette dukket opp igjen på min bil.

Altså det klakker fra clutch/gass pedal.

 

Det sto vell at dette var en aksling.

Er det noen som har hatt dette problemet og utbedret det?

Hva det kostet og hva det egentlig er som er gale, om det er en aksling ellar noe annet!

 

På forrhånd takk

 

KLIKKING FRA "DØRKEN" VED GASSPÅDRAG\GASSAVDRAG I LAVE HASTIGHETER: Dette er mest sannsynlig den ene akslingen som må byttes. Vet ikke så mye mer om dette problemet.

 

Dette var det som stå i kjøpstips tråden

Nåværende kjøretøy Mini Cooper S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eenda en ting.

 

Hva må gjøres for å frikse litt opp i ACen.

Lukter av å til rimelig uggent når jeg fyrer på AC.

Og føler også den ikke går helt på fult.

 

Er det noe å gjøre? skifte noe filter kanskje?

 

Finnes firma som renser AC systemet tror jeg. Om det ikke virker skikkelig, trenger du vil påfylling av gass tipper jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste litt på en av de gamle trådene angående hva man bør se etter når man handler seg brukt mini.

Gjennom den tråden kom jeg inn det med "klakking" fra pedalene.

 

Nå har dette dukket opp igjen på min bil.

Altså det klakker fra clutch/gass pedal.

 

Det sto vell at dette var en aksling.

Er det noen som har hatt dette problemet og utbedret det?

Hva det kostet og hva det egentlig er som er gale, om det er en aksling ellar noe annet!

 

På forrhånd takk

 

KLIKKING FRA "DØRKEN" VED GASSPÅDRAG\GASSAVDRAG I LAVE HASTIGHETER: Dette er mest sannsynlig den ene akslingen som må byttes. Vet ikke så mye mer om dette problemet.

 

Dette var det som stå i kjøpstips tråden

da er vi to som har dette problemet. Jeg trodde først at girkassen min hadde tatt kveld, så kom jeg på at feilen muligens også kan ligge i ene drivakslingen.

 

Noen som vet noe mer om dette?

 

Jeg har klakkelyd/klikkelyd. Merker kke noe når jeg kjører vanlig med vinduene igjen, men vist jeg kjører intil en vegg med vinduene nede og gir på så hører jeg klikkelyden veldig godt!

 

Men jeg har også en lyd når bilen står på tomgang i fri, trykker jeg inn clutchen så blir det stille. tror det er lageret på ingående aksel i grikassen.

 

Synst det begynner å bli mye galt nå, jeg var veldig fornøyd med bilen de første månedene men nå begynner jeg å bli litt lei.. Har også utolig lyst på Dodge Ram SRT-10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da er vi to som har dette problemet. Jeg trodde først at girkassen min hadde tatt kveld, så kom jeg på at feilen muligens også kan ligge i ene drivakslingen.

 

Noen som vet noe mer om dette?

 

Jeg har klakkelyd/klikkelyd. Merker kke noe når jeg kjører vanlig med vinduene igjen, men vist jeg kjører intil en vegg med vinduene nede og gir på så hører jeg klikkelyden veldig godt!

 

Men jeg har også en lyd når bilen står på tomgang i fri, trykker jeg inn clutchen så blir det stille. tror det er lageret på ingående aksel i grikassen.

 

Synst det begynner å bli mye galt nå, jeg var veldig fornøyd med bilen de første månedene men nå begynner jeg å bli litt lei.. Har også utolig lyst på Dodge Ram SRT-10

 

Klakkelyder hører jeg bare inne i bilen, ingenting fra utsiden, en liten "surrelyd" når viften går på fult.

 

Klakkelyden irriterer meg fra clutchen. For det er akuratt som om at gasspedalen "slår tilbake".

 

 

Å angående SRT-10 så har vi akuratt samme bilsmak.

Selv om det var en SRT-10 som nesten tok livet av meg her hinn dagen da den kom i full ukontrollert sladd over i mitt felt :P

Nåværende kjøretøy Mini Cooper S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så dere skal bytte til Dodge RAM SRT-10 nå? :) Kule biler, men blir litt for Amerikansk for meg. Men de bilene er jo ganske dyre da? MÅ ikke du ha lastebil lappen for å kjøre de?

 

Jeg sparer til en Skoda Octavia RS som familiebil, og en Lotus Exige eller en Mazda RX8 som kosebil. Må ha litt realistiske planer. Men drømmer jo om å ha råd til en Saleen S7 Twin Turbo :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så dere skal bytte til Dodge RAM SRT-10 nå? :) Kule biler, men blir litt for Amerikansk for meg. Men de bilene er jo ganske dyre da? MÅ ikke du ha lastebil lappen for å kjøre de?

 

Jeg sparer til en Skoda Octavia RS som familiebil, og en Lotus Exige eller en Mazda RX8 som kosebil. Må ha litt realistiske planer. Men drømmer jo om å ha råd til en Saleen S7 Twin Turbo :D

Jeg skal ikke ha SRT-10 selv om jeg har lyst på, det er så enormt mange av de her så det for heller vær, og nå har det kommet en ny mini her i byen, NØYAKTIG lik min, til og med samme felgane som jeg har. HMMMM

 

Men er det noen som vet hva den klikkelyden ved pådrag er for noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner meg ikke helt på den der klakkingen fra clutch/gass.

Helt plutselig forsvinner den. Så går det mange dager så kommer den igjen. hva i alle dager? kan jo ikke fikse deg sjøl

Klakkin i gra dørken???

 

Jeg skjønner ikke helt va dette er, er det en lyd som kommer innene i fra eller forplanter den seg fra motor/gir og inn i bilen?

 

Når kommer den? Ved sluring på clutchen eller når en kjører i jevn fart?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår