Gå til innhold

Problemer med girkassen

Ranger emnet


Sigve2

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Girkassen min på accorden (1990mod) min hopper ut av andregiret når jeg bremser på giret.

 

så da tenkte jeg at kansje den hadde for lite olje. så jeg satte bilen helt beint og skrudde ut påfyllingskruen på girkassen. (for så å fylle på det som manglet) da rant det ut over en halv liter olje :S

 

Jeg skrudde ut den skuren som heter "OIL FILLER PLUG" :

 

Ny%20Punktgrafikkbilde.bmp

 

noen som vet hva jeg har gjort galt eller hva jeg bør gjøre?

Hvor mye olje skal det være på en honda accord 2.0 1990 model?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke mye erfaring med olje på gearkasser, men på den gamle toyotaen min fra 86 så skulle oljenivået være slik at det er nok når det renner over. M.a.o. det skal ikke være mer enn opp til hullet slik at når du putter fingeren inni så kjenner du at det er olje rett innenfor... :)

 

Men jeg har som sagt lite erfaring med dette, men hadde det vært på min bil at det rant ut olje når jeg skrudde av lokket så hadde det vært en halv liter for mye.

 

Men det kan være det står i manualen til bilen dersom du har den hvor mye olje som skal på både benisn og motor. Men det enkleste er å ringe til verksted og spør de... svarer vel gledelig på noen få spørsmål.

Peugeot 406 2000 Stasjonsvogn - Nåværende privatbil

Ford Transit Connect med Securitas Styling - Nåværende arbeidsbil

Toyota Carina 2 1986 - Solgt

Volkswagen Golf 1 1982 - Vraket

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg har som sagt lite erfaring med dette, men hadde det vært på min bil at det rant ut olje når jeg skrudde av lokket så hadde det vært en halv liter for mye.

 

Det jeg kan tenke meg er at bilen har blitt jekket opp foran av forje eier og at de da har fyllet på for mye olje..

 

Nå ligger nivået akuratt til kanten (med skuren) slik at om jeg fyller mer olje så vil det renne ut..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår