Gå til innhold

ombygging av hyundai coupe/tiburon!

Ranger emnet


oddis88

Anbefalte innlegg

Forord!

 

et crazy væddemål med en kompis som mente at d ikke gikk å få inj over 400 hæst på dækka i en tib! og som en tib. fan, måtte jeg vedde imot... og det ble starten på en seriøs drøm...

 

Da er ombyggingen av min lille søte tib, igang.

 

starten var å kjøpe en pent og lite brukt tib.

etter mye om og men, et par prøveturer osv, så ble det en 2002 tib, 2,7 liter. btw, manuel! ikke automat!

 

og da kunne startskudde gå.

 

hva skulle jeg så gjøre, satte meg på nettet og begynte å leite etter ting og tang..

 

etter litt leiting, fant jeg en side fra korea, der jeg bestemte meg for stylign! seff må man ha det=)

 

men jeg syntes også etter et par timer at den var litt dø...

etter litt testing på en motorbane fant jeg ut at toppfarten var ikke høyere en 238 km/h

og aksen var på hele 7.2 sek per 100 meter... (alt for dårlig spør du meg)

 

så med litt mere leiting bled det en NGM Supercharger stage 3! (her snakker vi power) ca 400 hæsta på dækkan! (tru kordan æ ska få plass t ailj dæm:O) deinj bli kjørt på 10 psi trøkk! trur om d bli liv? e jo så døytt no...

må væll gå inj en avtale m sharif!(Dækk) ;) og statoil=)(Bænsin)

eiljers e d bærre lækkert m d som ska bli trondjæms stolthet!

 

venter fremdeles på deler! men alt er sendt! =)

 

litt crom er også bestilt=)=)=)

 

Biln min! ! ! =)=)=)

i243365796_22667_2.jpg

i243365993_99646_2.jpg

i243366011_98326_2.jpg

Insia på bil`n! :O shokka over kor lite krom! :O:O

i243366048_55197_2.jpg

Motoren=) et vidunder som ikke går fremover:O

i243366063_71063_2.jpg

er det flere der ute som har lignende prosjekter?

 

 

SUPERCHARGERN SOM ER UNDERVEIS EN PLASS I ET FLYYYY OPPE I LUFTA FØR DET LANDER TIL MEG!!!=)=)=)=)( å sånn blå e deinj å! )(færdi lakka)

 

i243366958_77711_2.jpg

 

i243366979_6037_2.jpg

 

i243366926_4633_2.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 42
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

det var 10 bars trykk de sa på NGM, når jeg ringte til USA og snakka med dem, for jeg stussa også på dette, da jeg er mest vant til turboer, og der er det jo ikke like høyt trykk... er litt ukjent med superchargere... men det er vell mere trykk på de? vis jeg ikke har missforstått da (er fuldt mulig)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

de 400hk ble vell henta ut av en 2 liter om jeg ikke husker feil, og det er Seoulfulracing.com som har bygget den bilen. Lag deg en profil på newtiburon.com så finner du masse sjapper ;)

 

bye the way gå inn på youtube å søk disse gutta opp :P

 

 

 

det stemmer d, så da lurer jeg på hvordan det blir med 2,7L `ern;)

men det som er det rare, er at jeg ikke finner andre stempler, eller råder... :?

finner bare til 2litern...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

de 400hk ble vell henta ut av en 2 liter om jeg ikke husker feil, og det er Seoulfulracing.com som har bygget den bilen. Lag deg en profil på newtiburon.com så finner du masse sjapper ;)

 

bye the way gå inn på youtube å søk disse gutta opp :P

 

 

 

det stemmer d, så da lurer jeg på hvordan det blir med 2,7L `ern;)

men det som er det rare, er at jeg ikke finner andre stempler, eller råder... :?

finner bare til 2litern...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det var 10 bars trykk de sa på NGM, når jeg ringte til USA og snakka med dem, for jeg stussa også på dette, da jeg er mest vant til turboer, og der er det jo ikke like høyt trykk... er litt ukjent med superchargere... men det er vell mere trykk på de? vis jeg ikke har missforstått da (er fuldt mulig)

 

det er fysisk umulig å lade 10bar! men derimot 10psi.

10psi er 0.689474bar.

jenvey throttlebodies 40mm selges!

adaptere for g60bremser til golf mk1 selges!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stempler er det bare å bestille etter mål. 0 stress. Men det er sikkert noe som har gjort noe med den motoren før deg.

 

Lykke til

[V]2012 Skoda Octavia RS+, Race Blue Metalic

[x]2008 Toyota Auris 2,0 D4D TTE Edition, Night Sky Black

[x]1998 Nissan Skyline R34 GT-T, Sølv perle

[x]1993 Honda Civic HB Vti, Milano Rød

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår