Gå til innhold

kjøpt EU OK bil, årsavg betalt! , men ingenting stemmer!! :-( hva kan jeg gjøre???

Ranger emnet


DJ-timoty

Anbefalte innlegg

hei..

byttet for litt siden bil med en bekjent..

jeg fikk en Mercedes 230 stv 1987 modell..

han fikk en 1996 modell ford scorpio stv 2.0 16V

 

jeg spurte han flere ganger :

ER ÅRSAVGIFT BETALT OG ER DEN GODKJENT?

jada , alt skal være i orden sier han..

 

JEG ER IKKE INTERESERT I Å BYTTE HVIS IKKE!!

ja, men alt skal være i orden får jeg beskjed om...

 

 

men jeg ble stoppet her forleden dag , og det viste seg at ingenting er i orden , så nå sitter jeg her med bil uten skilter...

 

 

HVA KAN JEG GJØRE??!!

 

har spurt han om han kan betale meg tilbake penger tilsvarende årsavgiften ihvertfall, men han nekter og sier at det er tidligere eier før han som skal betale det...

har også nevnt for han at vi bare kan bytte tilbake, men det nekter han også på da han har solgt bilen han fikk av meg videre, og at nå står jo bilen jeg fikk av han uten skilter så da vil ikke han ha den...

Bilen er i så dårlig stand at jeg bare kan glemme å godkjenne den igjen , så vet ikke hva jeg skal gjøre :deng

 

 

HJELP MEG!

Toyota Levin AE101 GT APEX Supercharger

 

Passat stasjonsvogn 1,9tdi med diverse modifikasjoner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde vel vært lurt å sjekke dette før bytte??? Og åsse i all verden fikk du omregistrert bilen hvis den ikke var eu ok og årsavg betalt?

 

som sagt er det kort tid siden jeg byttet..

har ikke rukket å omregistrere den enda,

og som sagt er dette en person jeg trodde var kompis, så jeg stolte på han ...

 

har hatt over 70 biler til nå, og dette er første gang det har blitt problemer ...

Toyota Levin AE101 GT APEX Supercharger

 

Passat stasjonsvogn 1,9tdi med diverse modifikasjoner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

man sjekker jo dette online på 2 sekunder, og man skriver alltid kontrakt...

 

Helt riktig.

Man kjøper/bytter aldri en bil uten kontrakt.

Og i kontrakten skal det stå at bilen selges uten heftelser, og at evt. heftelser skal dekkes i sin helhet av selger.

 

Forundrer meg heller ikke om han nå ikke har noen sak overhodet heller... jaja, man lærer så lenge man lever...

 

-J

:: Frisørbilentusiast ::

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jo jeg har kontrakt , og pleier alltid sjekke ting før jeg kjøper bil men gadd ikke siden jeg stolte på en kamerat ...

 

men samma faen, glem at jeg spurte!!

 

folk gidder jo ikke svare seriøst på dette forumet !!

Toyota Levin AE101 GT APEX Supercharger

 

Passat stasjonsvogn 1,9tdi med diverse modifikasjoner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jo jeg har kontrakt , og pleier alltid sjekke ting før jeg kjøper bil men gadd ikke siden jeg stolte på en kamerat ...

 

men samma faen, glem at jeg spurte!!

 

folk gidder jo ikke svare seriøst på dette forumet !!

 

Hva i svarte vil du at vi skal svare da? Det er jo bare én ting du kan gjøre, og det bør du faen meg klare å tenke deg frem til selv: ta kontakt med den jævla idioten og fillerist ham, deretter gir du ham møkkabilen tilbake og tar tilbake det som er ditt.

Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva i svarte vil du at vi skal svare da? Det er jo bare én ting du kan gjøre, og det bør du faen meg klare å tenke deg frem til selv: ta kontakt med den jævla idioten og fillerist ham, deretter gir du ham møkkabilen tilbake og tar tilbake det som er ditt.

 

Helt korrekt!

_________________________________

VW Touran

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår