Gå til innhold

Lakkering av bil i Polen, erfaringer?

Ranger emnet


Storken

Anbefalte innlegg

  • 3 weeks later...
Hei, tenker litt på å bruke noen tusen på lakkering og hr før hørt om lakkering fra polen med god kvalitet til en billig penge. Har noen her erfaringer/tips rundt dette?

 

Hei

Jeg er norsk og har jobbet i Polen i 4 år som konsulent innen båt bygging. Jeg har i løpet av disse 4 årene flyttet sammen med en polsk dame og fått en sønn som nå er 1 år, så jeg blir her noen år til.

Jeg snakker 85% flytende polsk, og er relativt godt om hvem som er til og stole på + et par gode venner i bransjen service, retting og lakking

 

Det finnes gode og dårlige verksteder her som i Norge

 

Send meg en melding kansje jeg kan hjelpe deg

 

tj

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Jeg er norsk og har jobbet i Polen i 4 år som konsulent innen båt bygging. Jeg har i løpet av disse 4 årene flyttet sammen med en polsk dame og fått en sønn som nå er 1 år, så jeg blir her noen år til.

Jeg snakker 85% flytende polsk, og er relativt godt om hvem som er til og stole på + et par gode venner i bransjen service, retting og lakking

 

Det finnes gode og dårlige verksteder her som i Norge

 

Send meg en melding kansje jeg kan hjelpe deg

 

tj

 

Kunne du fortalt litt om hvilke priser de tar for lakkering der nede? F.eks opplakkering i original farge utvendig og i motorrom? Da har jeg ikke gjort noe forarbeid selv.

 

mvh

mvh

Daniel Nilsen \ Danieln

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er snakk om en Honda Integra som evt hadde blitt lakkert opp i originalfargen, svart. Husker ikke helt hva fargen heter.

Motor må nok ut om det skal lakkes der, men det er vel egentlig ikke nødvendig når den skal lakkes opp i samme farge..

 

La oss si at den skal lakkes utvendig.

Det er ikke ikke noe rust på den, men litt riper og slikt som har kommet iløpet av årenes gang.

 

Den ser forøvrig slik ut:

IMG_3121.jpg

mvh

Daniel Nilsen \ Danieln

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7,000.00 PLN er pr dato kroner 16724,14.

 

Dette forutsetter at man gjør jobben hos dette :

http://www.polenrep.dk/opretning firmaet.

 

Tipper og tror at Danskene tar sitt for å formidle jobben.

 

Jeg tror ikke det er så dyrt som dette å lakkere bilen sin i Polen.Ville sjekket litt først ,og tipper det vil ligge på i underkant av 10000.- norske.

 

Om en skal betale nesten 17000.- for en omlakkering i polen , så er det omtrent det samme en betaler i Norge for en "svartjobb".

 

Jeg betalte 18000.- her for en slik jobb. Resultatet er pent , og likedan som det ville blitt med kvittering.

 

Så derfor , å dra til Polen med 17 000.- i lomma er galskap. Tar dere reisekostnader med i betraktningen , så kommer den lakkjobben på minst 25 000.-

 

Litt "børst" og mat i den uka dere venter , så har dere vel bikka 30 000.- Da begynner det å bli dyrt.

 

Men igjen , finn en som er kjent med systemet og prisene der nede. Kanskje han som var innom tidligere i innlegget som bor der.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hørte om en som hadde vært i Polen for å lakkere bilen. De tok 7000 for hele jobben. Resultatet var det ingenting å si på.

 

Jeg vil ikke anbefale noe, ettersom jeg har ingen erfaring med det. Men hadde det vært meg som skulle lakkere en bil ville jeg vurdert det.

Kjøretøy-løs, tar DTS i UngdomIOppdrag i Colorado Springs, USA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

enn en gang er det BARE vas i en slik lakke bilen i Polen tråd...

 

tror dere fra øvre delen av landet får minst like billige lakkeringer om dere gidder å ta runda å spørre de som driver med det...

 

Å til sånne som skal bare ha bort litt riper og slitasje...

De stiller alltid i den enden at folk tar godt betalt...:D

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår